Atengerbe veszett hétfőn késő este egy magyar vitorlázó a horvátországi Vodice partjai előtt. Öt társát sikerült kimenteni a parti őrség és a közelben lévő hajósok segítségével.
Az egész napos Yugó után hideg és igen erős Bora csapott le északról hétfő délután a VII. Mira-Mare Kupa nagyhajós túraverseny mezőnyére. Több egység, köztük a versenyben vezető hajó is feladta a küzdelmet az időnként 35–40 csomós (6575 km/h) szélben. Nem állt ki viszont a Mira-Mare Kupán korábban többször is győztes Kirimi Zoltán és legénysége, mert az elmúlt napok futamain a vártnál gyengébben szerepeltek, így mindenképpen be akartak érni a célba – tudtuk meg Albert Györgyitől, a verseny sajtófőnökétől. Este tíz óra körül rádión vészjelzést adott a szerencsétlenül járt hajó. Tudatták a rendezőkkel, hogy tőkesúlyuk levált és emiatt felborultak, süllyednek. A legénység tagjai az alig tíz- fokos vízben kapaszkodtak a hajó oldalába. Azonnal megszakították a versenyt, és riasztották a horvát parti őrséget is. A közelben lévők a balesethez siettek. A hattagú legénységből öt vitorlázót sikerült kihúzniuk, azonban egyikük, egy ötvenegy éves dunaújvárosi férfi eltűnt a sötétben. Holttestét másnap reggel találták meg a közelben sodródva. A magyar Külügyminisztérium a zágrábi nagykövetség illetékesének tájékoztatása alapján értesítette az elhunyt B. Vilmos családját. Miután tegnap azonosították a szerencsétlenül járt vitorlázót, a boncolás megállapította, hogy nem fulladás okozta a halálát, hanem valószínűleg a sokkhatástól szívinfarktust kapott. Miként a verseny egyik résztvevője lapunknak elmondta, B. Vilmost már az éjszakai mentés előtt is hiába szólongatták társai, szótlanul és mozdulatlanul lebegett a felborult hajó mellett a vízen.
Kihallgatták tegnap a helyi rendőrségen a verseny rendezőit, a felborult hajó kapitányát, és Gál Józsefet, a flottát bérbe adó cég egyik vezetőjét. Egyelőre nem tisztázott, hogy anyaghiba miatt vált le a tőkesúly, vagy valaminek nekiütközött a víz alatt. A vizsgálat miatt ma délig nem hagyhatják el a Zadartól 40 km-re lévő Vodice városát az érintettek. Csak a rendőrségi kihallgatások után dől el, hogy Kirimi Zoltán a megfogyatkozott legénységgel vállalja-e a folytatást, és a rendezők is ennek ismeretében határoznak majd a regatta további sorsáról – közölte Albert Györgyi.
A múlt szombaton kezdődött VII. Mira-Mare Kupán az indulók a Zadar–Kulkjica–Sali–Vodice–Boza-va–Zut–Biograd útvonalon, összesen 350 tengeri mérföldnyi (630 kilométeres) útvonalat teljesítenek egy hét alatt.
Az Első bevetés. A Mira-Mare Kupa idei viadalára egyforma, német gyártmányú hajókat neveztek. A Bavaria 42 Match 2004-ben kifejlesztett vitorlás a legmodernebb technikával készült. Mély tőkesúly, nagy sebesség és vitorlafelület jellemzi, de a tervezők gondoltak a kényelmi szempontokra is a belső tér kialakításakor. A versenyre bérbe adott, vadonatúj egységekből álló flotta eddig még nem vett rész egyetlen komolyabb túrán sem, csupán egy héttel a regatta előtt tartottak bemutatót Biográdban.

Megszólalt az ügyvéd: mi vár a Palatinuson vízbe fulladt kislány édesanyjára?