Magyar vitorlázó tragédiája az Adrián

Elhunyt egy magyar vitorlázó az Adriai-tengeren, a horvátországi Vodice közelében hétfőn este. A hajósok a VII. Mira-Mare Kupa túraversenyen vettek rész, amikor a viharos időben levált a tőkesúly, és a vitorlás felborult. Szakértők vizsgálják, hogy anyaghiba vagy ütközés okozta-e a balesetet.

Munkatársunktól
2005. 04. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Atengerbe veszett hétfőn késő este egy magyar vitorlázó a horvátországi Vodice partjai előtt. Öt társát sikerült kimenteni a parti őrség és a közelben lévő hajósok segítségével.
Az egész napos Yugó után hideg és igen erős Bora csapott le északról hétfő délután a VII. Mira-Mare Kupa nagyhajós túraverseny mezőnyére. Több egység, köztük a versenyben vezető hajó is feladta a küzdelmet az időnként 35–40 csomós (6575 km/h) szélben. Nem állt ki viszont a Mira-Mare Kupán korábban többször is győztes Kirimi Zoltán és legénysége, mert az elmúlt napok futamain a vártnál gyengébben szerepeltek, így mindenképpen be akartak érni a célba – tudtuk meg Albert Györgyitől, a verseny sajtófőnökétől. Este tíz óra körül rádión vészjelzést adott a szerencsétlenül járt hajó. Tudatták a rendezőkkel, hogy tőkesúlyuk levált és emiatt felborultak, süllyednek. A legénység tagjai az alig tíz- fokos vízben kapaszkodtak a hajó oldalába. Azonnal megszakították a versenyt, és riasztották a horvát parti őrséget is. A közelben lévők a balesethez siettek. A hattagú legénységből öt vitorlázót sikerült kihúzniuk, azonban egyikük, egy ötvenegy éves dunaújvárosi férfi eltűnt a sötétben. Holttestét másnap reggel találták meg a közelben sodródva. A magyar Külügyminisztérium a zágrábi nagykövetség illetékesének tájékoztatása alapján értesítette az elhunyt B. Vilmos családját. Miután tegnap azonosították a szerencsétlenül járt vitorlázót, a boncolás megállapította, hogy nem fulladás okozta a halálát, hanem valószínűleg a sokkhatástól szívinfarktust kapott. Miként a verseny egyik résztvevője lapunknak elmondta, B. Vilmost már az éjszakai mentés előtt is hiába szólongatták társai, szótlanul és mozdulatlanul lebegett a felborult hajó mellett a vízen.
Kihallgatták tegnap a helyi rendőrségen a verseny rendezőit, a felborult hajó kapitányát, és Gál Józsefet, a flottát bérbe adó cég egyik vezetőjét. Egyelőre nem tisztázott, hogy anyaghiba miatt vált le a tőkesúly, vagy valaminek nekiütközött a víz alatt. A vizsgálat miatt ma délig nem hagyhatják el a Zadartól 40 km-re lévő Vodice városát az érintettek. Csak a rendőrségi kihallgatások után dől el, hogy Kirimi Zoltán a megfogyatkozott legénységgel vállalja-e a folytatást, és a rendezők is ennek ismeretében határoznak majd a regatta további sorsáról – közölte Albert Györgyi.
A múlt szombaton kezdődött VII. Mira-Mare Kupán az indulók a Zadar–Kulkjica–Sali–Vodice–Boza-va–Zut–Biograd útvonalon, összesen 350 tengeri mérföldnyi (630 kilométeres) útvonalat teljesítenek egy hét alatt.

Az Első bevetés. A Mira-Mare Kupa idei viadalára egyforma, német gyártmányú hajókat neveztek. A Bavaria 42 Match 2004-ben kifejlesztett vitorlás a legmodernebb technikával készült. Mély tőkesúly, nagy sebesség és vitorlafelület jellemzi, de a tervezők gondoltak a kényelmi szempontokra is a belső tér kialakításakor. A versenyre bérbe adott, vadonatúj egységekből álló flotta eddig még nem vett rész egyetlen komolyabb túrán sem, csupán egy héttel a regatta előtt tartottak bemutatót Biográdban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.