Már megkezdődött a motorvonatok gyártása

Putsay Gábor
2005. 04. 13. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fontos piacnak tartja a Stadler Rail AG a magyar vasutat – közölte tegnap Peter Jenelten, a cég értékesítési és marketingigazgatója. A svájci–magyar Stadler–Ganz Transelektro konzorcium a múlt hónapban nyerte meg a MÁV Rt. tenderét 30 elővárosi villamos motorvonat szállítására a kanadai Bombardierrel szemben. Utóbbi viszont megtámadta az eredményt a közbeszerzési döntőbizottságnál. A bizottság a vizsgálat lezártáig megtiltotta a szerződéskötést a MÁV és a Stadler között. A Stadler kereskedelmi vezetője cáfolta azokat a felvetéseket, hogy ne feleltek volna meg a MÁV által meghatározott árbevételi előírásoknak. Az előminősítés során valamennyi pályázó pénzügyi ajánlatát elfogadták. A MÁV által eredetileg meghatározott árbevételi szintet a Stadler– Ganz konzorcium kérésére szállították le, ugyanis ellenkező esetben csak a legnagyobb nemzetközi cégek adhattak volna ajánlatot. Ha a döntőbizottság zöld jelzést ad a motorvonatok leszállításához, a Stadler 8,5 millió eurót fektetne be egy karbantartó üzem felépítésére, illetve 3,5-4 millió eurót a MÁV északi járműjavító korszerűsítésére, a motorvonatok fele itt készülne. Lapunk kérdésére az értékesítési vezető közölte: saját kockázatukra megkezdték Svájcban a MÁV-nak szánt járművek gyártását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.