Fontos piacnak tartja a Stadler Rail AG a magyar vasutat – közölte tegnap Peter Jenelten, a cég értékesítési és marketingigazgatója. A svájci–magyar Stadler–Ganz Transelektro konzorcium a múlt hónapban nyerte meg a MÁV Rt. tenderét 30 elővárosi villamos motorvonat szállítására a kanadai Bombardierrel szemben. Utóbbi viszont megtámadta az eredményt a közbeszerzési döntőbizottságnál. A bizottság a vizsgálat lezártáig megtiltotta a szerződéskötést a MÁV és a Stadler között. A Stadler kereskedelmi vezetője cáfolta azokat a felvetéseket, hogy ne feleltek volna meg a MÁV által meghatározott árbevételi előírásoknak. Az előminősítés során valamennyi pályázó pénzügyi ajánlatát elfogadták. A MÁV által eredetileg meghatározott árbevételi szintet a Stadler– Ganz konzorcium kérésére szállították le, ugyanis ellenkező esetben csak a legnagyobb nemzetközi cégek adhattak volna ajánlatot. Ha a döntőbizottság zöld jelzést ad a motorvonatok leszállításához, a Stadler 8,5 millió eurót fektetne be egy karbantartó üzem felépítésére, illetve 3,5-4 millió eurót a MÁV északi járműjavító korszerűsítésére, a motorvonatok fele itt készülne. Lapunk kérdésére az értékesítési vezető közölte: saját kockázatukra megkezdték Svájcban a MÁV-nak szánt járművek gyártását.
Jó hír a családoknak, szeptemberben korábban érkezik a családi pótlék








