Az elővárosi motorvonatügy a Közbeszerzési Döntőbizottság tegnapi tárgyalásán zajlott tovább az érintettek meghallgatásával. A Bombardier fordult a döntőbizottsághoz, miután a MÁV a közbeszerzési tenderen a Stadler–Ganz konzorciumot hozta ki győztesként. Leginkább azt nehezményezi a cég, hogy a pályázó Stadler-cég csoportszintű mérleget nyújtott be. A MÁV-tenderen viszont erre volt lehetőség. Meglepő a Bombardier részéről az a kifogás is, hogy a Stadler által szállítandó Flirt motorvonatok nem abból a járműcsaládból származnak, mint amit a svájciak referenciaként benyújtottak. Ez azért érdekes, mert a Bombardier is hasonlóképpen járt el. A MÁV referenciaként azonos járműcsaládból származó vonatra tartott igényt. Ez a Stadler esetében a GTW nevű dízelmotorvonat, aminek továbbfejlesztett változata a villamos meghajtású Flirt: a GTW-ből eddig 343-at értékesített a cég, a Flirtből tízet, és 133-ra kaptak megrendelést. Ugyanígy a Bombardier Talent motorvonatcsaládba tartozik egy dízeljármű, amelyből 270 üzemel, a villamos motorvonatból – ami a MÁV-tenderen is szerepelt – harminc közlekedik az osztrák vasutaknál, és további 110-re kaptak megrendelést.

Tragédia a Palatinuson: megrázó részletek derültek ki