Meglepő érvek motorvonatügyben

Putsay Gábor
2005. 04. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elővárosi motorvonatügy a Közbeszerzési Döntőbizottság tegnapi tárgyalásán zajlott tovább az érintettek meghallgatásával. A Bombardier fordult a döntőbizottsághoz, miután a MÁV a közbeszerzési tenderen a Stadler–Ganz konzorciumot hozta ki győztesként. Leginkább azt nehezményezi a cég, hogy a pályázó Stadler-cég csoportszintű mérleget nyújtott be. A MÁV-tenderen viszont erre volt lehetőség. Meglepő a Bombardier részéről az a kifogás is, hogy a Stadler által szállítandó Flirt motorvonatok nem abból a járműcsaládból származnak, mint amit a svájciak referenciaként benyújtottak. Ez azért érdekes, mert a Bombardier is hasonlóképpen járt el. A MÁV referenciaként azonos járműcsaládból származó vonatra tartott igényt. Ez a Stadler esetében a GTW nevű dízelmotorvonat, aminek továbbfejlesztett változata a villamos meghajtású Flirt: a GTW-ből eddig 343-at értékesített a cég, a Flirtből tízet, és 133-ra kaptak megrendelést. Ugyanígy a Bombardier Talent motorvonatcsaládba tartozik egy dízeljármű, amelyből 270 üzemel, a villamos motorvonatból – ami a MÁV-tenderen is szerepelt – harminc közlekedik az osztrák vasutaknál, és további 110-re kaptak megrendelést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.