Mini-Mondeo

A szó szoros értelmében szépen bővül a Ford Focus karosszériaváltozatainak sora, a most bemutatott négyajtós változat ugyanis a kategória sikerültebb külsejű képviselői közé tartozik.

Jávor József
2005. 04. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem is olyan régen még a lépcsős hátúvá mutálódott kis- vagy alsó középkategóriás autók létezése csupán annak volt köszönhető, hogy egyes piacokon – mint például az ázsiai vagy kelet-európai térségben – a limuzinforma nagy népszerűségnek örvendett. Ma már más a helyzet: egyre több harmonikus megjelenésű, kompakt ferde hátúból limuzinná gyúrt változat lelhető fel, mint például a napokban bemutatott négyajtós Focus.
Mivel az autó többi része már ismerős volt, és amúgy is „hátsó gondolatokkal” közelítettünk a legújabb Focus-családtaghoz, természetesen az 526 literes befogadóképességű hátrészt tanulmányoztuk át elsőként – és minél tovább néztük, annál jobban tetszett. A külcsín talán egyetlen hátránya, hogy a rendelhető legnagyobb, 17 colos könnyűfém felnikkel szerelve is szinte elvesznek a kerekek az autó alatt. A nagyobb kerekeknek egyébként a kanyargós hegyi utakkal tarkított menetpróbán aztán nagy hasznát vettük: bár a négyajtós Focus valamivel nagyobb oldaldőléseket produkált, mint ferde hátú modelltársai, a pazar futómű irányíthatósága, pontossága és sportos kényelme hozta a Fordtól mostanság elvárható magas szintet. Hajszolós autózáshoz a 109 lóerős 1.6-os dízel nem igazán bizonyult jó társnak, főleg mert kifejezetten hangosnak éreztük. Ugyanakkor még erősen ösztökélve sem volt hajlandó 6,7 liter gázolajnál többet elfogyasztani száz kilométeren; bezzeg az ugyancsak kipróbált kétliteres, 145 lóerős benzines ennek dupláját is szó nélkül elnyelte, bár fordulatszám-tartomány szempontjából is kétszer magasabb régiókban tartózkodtunk, mint a kis dízellel.
A lépcsős hátú modellhez egyébként a Ford Focus teljes motorválasztéka megrendelhető: négy dízel 90-től 136 lóerőig, és ugyancsak négy benzines 80-tól 145 lóerőig terjedő teljesítményskálával. A hazánkban már megvásárolható négyajtós Focus ára 3,47 millió forinttól indul (1.4 Ambiente), a Ghia felszereltségű 136 lóerős 2.0 TDCi 5,56 millió.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.