Nem is olyan régen még a lépcsős hátúvá mutálódott kis- vagy alsó középkategóriás autók létezése csupán annak volt köszönhető, hogy egyes piacokon – mint például az ázsiai vagy kelet-európai térségben – a limuzinforma nagy népszerűségnek örvendett. Ma már más a helyzet: egyre több harmonikus megjelenésű, kompakt ferde hátúból limuzinná gyúrt változat lelhető fel, mint például a napokban bemutatott négyajtós Focus.
Mivel az autó többi része már ismerős volt, és amúgy is „hátsó gondolatokkal” közelítettünk a legújabb Focus-családtaghoz, természetesen az 526 literes befogadóképességű hátrészt tanulmányoztuk át elsőként – és minél tovább néztük, annál jobban tetszett. A külcsín talán egyetlen hátránya, hogy a rendelhető legnagyobb, 17 colos könnyűfém felnikkel szerelve is szinte elvesznek a kerekek az autó alatt. A nagyobb kerekeknek egyébként a kanyargós hegyi utakkal tarkított menetpróbán aztán nagy hasznát vettük: bár a négyajtós Focus valamivel nagyobb oldaldőléseket produkált, mint ferde hátú modelltársai, a pazar futómű irányíthatósága, pontossága és sportos kényelme hozta a Fordtól mostanság elvárható magas szintet. Hajszolós autózáshoz a 109 lóerős 1.6-os dízel nem igazán bizonyult jó társnak, főleg mert kifejezetten hangosnak éreztük. Ugyanakkor még erősen ösztökélve sem volt hajlandó 6,7 liter gázolajnál többet elfogyasztani száz kilométeren; bezzeg az ugyancsak kipróbált kétliteres, 145 lóerős benzines ennek dupláját is szó nélkül elnyelte, bár fordulatszám-tartomány szempontjából is kétszer magasabb régiókban tartózkodtunk, mint a kis dízellel.
A lépcsős hátú modellhez egyébként a Ford Focus teljes motorválasztéka megrendelhető: négy dízel 90-től 136 lóerőig, és ugyancsak négy benzines 80-tól 145 lóerőig terjedő teljesítményskálával. A hazánkban már megvásárolható négyajtós Focus ára 3,47 millió forinttól indul (1.4 Ambiente), a Ghia felszereltségű 136 lóerős 2.0 TDCi 5,56 millió.

Orbán Viktor: Ukrajna uniós tagsága a mindennapi életünket közvetlenül fenyegető veszélyeket hoz magával