Mobilgyártók változatos eredményei

K. Tóth László
2005. 04. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap 4,6 milliárd svéd koronás adózott eredményt jelentett az első negyedévről a svéd Ericsson, a világ legnagyobb távközlésiberendezés-gyártója. A profit a korábbi szerkezetátalakítások eredményeképp növekedett a tavalyi első negyedévi 2,6 milliárd svéd koronához képest. Az adó előtti eredmény 6,7 milliárd svéd koronára nőtt az egy évvel korábbi 3,7 milliárdhoz képest. Az elemzők most átlagosan 6,1 milliárdot vártak.
A forgalom 31,5 milliárd koronára emelkedett a tavalyi első három hónapban realizált 28,1 milliárdhoz képest. Az elemzők 30,3 milliárdra számítottak. Az üzemi eredmény rátája 21 százalékra bővült az egy évvel azelőtti 14 százalékhoz képest. A szakemberek most 19,6 százalékot jósoltak.
Az eredmények annak ellenére javultak, hogy a japán–svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó vegyesvállalat adózott eredménye az első negyedévben 32 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 82 millió euróhoz képest.
Az első negyedévben 9,4 millió készüléket szállítottak ki, az elemzők 10,8 millióra számítottak. A forgalom 1,289 milliárd euróra csökkent az 1,34 milliárdhoz képest. A szakemberek átlagosan 1,6 milliárd eurós forgalmat vártak. Az adó előtti eredmény 70 millió euróra csökkent a 97 millióhoz képest. Az elemzők 111 millió eurót vártak.
A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója, a finn Nokia közölte, hogy az idei első negyedévben részvényarányos nyeresége 0,19 euró lett az elemzők által várt 0,15 euró helyett, az egy évvel korábbi 0,16 euró után. A társaság közölte, hogy 0,15–0,18 eurós részvényarányos profitra, azaz erős második negyedévre számít nemcsak a saját részéről, de az egész iparág helyzetére vonatkozóan is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.