Nem kedveltek a világhálós reklámok

A magyar lakosság körében a legjellemzőbb internetezési tevékenység továbbra is a levelezés és az információkeresés – derül ki a VMR2005 on-line médiakutatásból. A legalább hetente egy alkalommal internetezők között a fiatalok vannak többségben.

Munkatársainktól
2005. 04. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre az internetezők 54 százaléka veszi igénybe rendszeresen a világhálót. Gazdasági információkat a válaszadók 56 százaléka keres legalább heti rendszerességgel, a hivatali ügyek on-line intézése pedig a gyakran internetezők 35 százalékára jellemző. A legutóbbi felmérésből ugyanakkor kiderül az is, hogy a legjellemzőbb internetezési tevékenység még mindig a levelezés, illetve az általános információk keresése. Az előbbire a világhálón „lógók” 96 százaléka, az utóbbira pedig 91 százalékuk használja az internetet. On-line magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen.
A Visitor Media Research 2005 médiakutatás során az NRC Piackutató és a TNS gyűjtött adatokat az internetfelhasználás hazai szokásairól. Az eredmények szerint a hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában. A naponta internetezők körében ez az érték 83 százalék. A hazai internetfelhasználók 38 százaléka munkahelyéről, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a internetet. Elmondható az is, hogy a 14–69 éves korosztály internetezői közül még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben, és a napi használók több mint fele a fővárosban él. A hazai lakosság körében az internethasználók 55 százaléka 30 év alatti. Az internetezők 37 százaléka rendszeresen játszik a neten. Hasonló arányok figyelhetők meg az on-line tartalmak letöltésekor is: 40 százalékuk rendszeresen tölt le, de csak 4 százalék fizet is ezért.
Az internetezők különösen nem kedvelik a kéretlen levélreklámokat, vagyis a spamokat, illetve az egérkövető hirdetéseket: az előbbieket mindössze egy, az utóbbiakat pedig két százalékuk tolerálja. Az internetezők valamivel több mint egytizede semmilyen on-line hirdetési formát nem fogad el. A spameknek nemcsak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja. A gyakran internetezők 45 százaléka sűrűn, 41 százalékuk pedig alkalmanként kap kéretlen reklámlevelet. Az első helyet ezen a listán a vírusok foglalták el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.