Elméletileg minden akadály elhárult a Swiss svájci légitársaság német kézbe való átadásáról, miután mindkét érintett cég felügyelőbizottsága és a Swiss vállalat nagyrészvényeseinek többsége is támogatja azt az elképzelést, hogy a Lufthansa légitársaság tulajdonába kerül a súlyos anyagi gondokkal küzdő Swiss svájci légitársaság. A németek vásárlási tervére a svájci kormány is rábólintott. Az elképzelések alapján a Swiss leányvállalatként kerülne százszázalékos Lufthansa-tulajdonba, ugyanakkor a légicég megőrizhetné a márkanevet, s önállóan működne. A németek 310 millió eurós vételárat közöltek a tranzakció kapcsán. A kiszivárgott információk alapján a Lufthansa tulajdonosai azzal számolnak, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A német lapok beszámolói szerint a Lufthansa–Swiss „egyesülés” a legnagyobb légiforgalmi összeolvadás azóta, hogy az Air France tavaly megszerezte a holland KLM-et. A német Lufthansa a világ egyik legnagyobb légiforgalmi cége: tavaly több mint 50 millió utast szállított. A Lufthansa 2004-ben komoly takarékossági intézkedések után 400 millió eurós adózott eredményt produkált a 2003-as 984 millió eurós veszteség után. A Lufthansa hivatalos brosúrája alapján a német cég és regionális partnereinek járatai a világ 450 városát kötik össze egymással.
A többség elítéli Magyar Pétert és a visszavonulását akarja