Nyugdíjasokra nem fókuszál a köztelevízió

A reklámügynökségek csak a fiatalokat és a középkorúakat tekintik értékesítési célcsoportnak. Mivel a nyugdíjasokat a hirdetők elhanyagolandó tényezőnek tartják a reklámpiacon, az MTV is követi az üzleti tendenciákat.

Kristály Lehel
2005. 04. 17. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Reklámértékesítéseinél a Magyar Televízió (MTV) a 18–59 éves korosztályt célozza meg – mondta lapunknak Fischer András, a köztévé üzleti és termékfejlesztési igazgatóságának vezetője. Szerinte az MTV ma még nem vállalja, hogy a fiatalokhoz reklámot juttat el. – A 18 év alattiakat jelenlegi műsorainkkal nem tudjuk megérinteni, mert kevés olyan műsorkészítőnk van, „aki ért a gyermekek nyelvén” – magyarázta. Kifejtette: a 4–17 éves korosztálynak mégis olyan néznivalót kínálnának, amely olyan mennyiségben érné majd el őket, hogy a nekik szóló műsorsávokat is értékesíthessék. Az igazgató szerint az 59 éven felüliek figyelmére nem tartanak igényt a hirdetők. – Az MTV ezért nem tehet mást: követi a nemzetközi tendenciát, úgy oldva meg a problémát, hogy például egy szórakoztató műsorban megpróbálja a hirdetők számára fontos célcsoportokból a legtöbbet elérni – mondta Fischer. Az általa vezetett igazgatóságon 58 fő dolgozik. Kérdésünkre, hogy mi indokolja ezt a létszámot, azt válaszolta: ma ennyi emberre van szükség a terület összetett feladatainak ellátására. Az igazgatóság által lefedett funkciókat a korábbiakhoz képest egyharmaddal kevesebb alkalmazott látja el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.