Reklám kerülhet a receptre

Reklámokat nyomtatna az orvosi receptek hátoldalára egy cég, amely az engedélyezésért lobbizott az egészségügyi miniszternél. Rácz Jenő támogatná az ötletet, s már levelet is küldött több szakmai szervezet vezetőjének azzal, ha áldásukat adják a tervekre, ők is részesülnek a bevételből.

2005. 04. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Levelet kapott több szakmai szervezet vezetője Rácz Jenő egészségügyi minisztertől. Ebben az áll: egy vállalkozás reklámokat nyomtatna az orvosi receptek hátoldalára. A bevételből a szervezetek, így például a Magyar Orvosi Kamara és a Magyar Gyógyszerészkamara egyenként több tíz millió forintot kapna. A reklámfelület sokat ér, évente 150 millió vényt váltanak be a patikákban, s egy-egy recept megfordul az orvosnál, a betegnél és a gyógyszerésznél is. Csak ajánlatot kaptunk, a kérdéssel kizárólag akkor foglalkozunk majd, ha a szakmai szervezetek is egyetértenek vele – szögezte le Kántor Katalin, az Egészségügyi Minisztérium szóvivője.
Érdekes, hogy néhány hónappal ezelőtt, amikor az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) közbeszerzési eljárást írt ki az orvosi receptek gyártására (a régi szerződése ugyanis lejárt), volt hasonló ötlet. Az Andex Kft. és a Vény Marketing Kft. közösen 48 millió forintért vállalta volna a megbízást, ha lehetővé teszik, hogy a receptek hátoldalára reklámokat nyomtassanak, miközben a vénytenderen nyertes, a miniszterelnök volt üzletfeléhez, Erdős Ákoshoz köthető Állami Nyomda Rt. 355 millióért kapta meg a nyomtatás jogát. Az Andex–Vény Marketing párost kizárták a közbeszerzési eljárásból, a döntést a Közbeszerzési Döntőbizottság is helybenhagyta. Bartucz Attila, az OEP szóvivője ezt azzal indokolta, hogy a cégek olyan feltételhez kötötték ajánlatukat, amely a kiírásban nem szerepelt. A cég kizárását a Közbeszerzési Döntőbizottság is helybenhagyta.
Megkérdeztük az egészségügyi tárcát, hogy melyik cég tett a korábbihoz hasonló ajánlatot közvetlenül a minisztériumnak, de ezt nem árulták el. Információink szerint most éppen a már említett Andex Kft.–Vény Marketing Kft. páros képviselője kereste meg a tárcát korábbi ötletével.
Kíváncsiak voltunk Éger István, a Magyar Orvosi Kamara elnöke véleményére, aki tegnap Rácz Jenő egészségügyi miniszterrel tárgyalt, többek között erről a témáról. Álláspontját azonban nem volt hajlandó részletesen kifejteni.
Hávelné Szatmári Katalin, a Magyar Gyógyszerészkamara elnöke sem tudott részletekkel szolgálni, mint mondta: további információt kértek a minisztériumtól. Arra várnak választ, hogy milyen reklámok kerülhetnek a vényekre, illetve arra, hogy hová jegyeznék fel a patikusok azokat az információkat, amelyeket jelenleg a vény hátuljára írnak. Ott kell nyilatkoznia például a gyógyászati segédeszközt igénylő betegnek arról, hogy egy éven belül ugyanazt a terméket nem váltotta ki tb-támogatással.



Üzleti szálak. A Vény Marketing Kft. egyik ügyvezetője és tulajdonosa december óta az a Gyarmati Zoltán, aki egy másik cégben, a Pro-Hill Kft.-ben üzlettársa Kunos Péternek, az Agrobank egykori vezérigazgatójának. A nyilvános cégadatokból az is kiderül, hogy a Pro-Hill Kft.-nek 1997 és 2004 között az a Geoholding Rt. is a tulajdonosa volt, amelyben fölbukkan Baráth Etele, Erdős Ákos és a Gyurcsány Ferenc miniszterelnök cégbirodalmából megismert Szilas Ádám neve is. Szilas korábban a kormányfő érdekeltségébe tartozó Aldo Kft. ügyvezetője és az Altus Rt. felügyelőbizottsági tagja volt. Az európai ügyekért felelős tárca nélküli miniszter, Baráth Etele 1992 és 1994 között volt a Geoholding igazgatója, míg Erdős Ákos és testvére, Erdős Ádám tavaly májusig volt a társaság felügyelőbizottsági tagja. (P. T.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.