Mint a legtöbb mobiltelefon-gyártó cég, a Samsung is az erőteljesebb jelenlétre törekszik a magyar piacon. Ennek jegyében a közeljövőben öt új, fejlett multimédiás alkalmazásokkal felszerelt mobiltelefon bevezetését tervezik. A tavalyi esztendő a nagy áttörés éve volt a Samsung számára, hiszen telekommunikációs üzletága globális szinten a harmadik helyen végzett, míg a profitabilitás terén második lett. Az idén több mint 30 új Samsung-termék kerül a vásárlók elé. A cég a prémiumkészülékek piacát célozta meg, ide akar betörni multifunkciós telefonjaival, ezáltal kesztyűt dob a legnagyobbaknak: a Sony Ericssonnak és a Nokiának.
Az egyre nagyobb tudással rendelkező mobiltelefonok mára mindennapjaink részeivé váltak. Kevés olyan fiatallal találkozhatunk, akinek nincs valamilyen hordozható telekommunikációs eszköze. A Samsung Electronics telekommunikációs üzletága a mobiltelefonok új, multimédiás korszakát igyekszik meglovagolni. A társaság mobiltelefonjai egyre összetettebb feladatokat látnak el: egyesítik magukban a televíziót és a videomagnót, a videokamerát és a fényképezőgépet, a hifitornyot és – nem utolsósorban – a telefont. Ami azelőtt megtöltött egy szobát, most majd elfér a tenyerünkben. A Samsung, amely mára a mobiltechnológia egyik legjelentősebb úttörőjévé vált, fejlesztéseivel nagymértékben hozzájárult a mobil multimédiás alkalmazások térhódításához. A társaság legutóbbi fejlesztései közül kiemelkedőek voltak a 7 megapixeles kamerával, illetve a 3 gigabájt kapacitású merevlemezzel felszerelt mobiltelefonok.
A Samsung egyébként arra számít, hogy az év slágerterméke az SGH–D600 megjelölésű telefonja lesz, amely elegáns, szétcsúsztatható dizájnnal és 2 megapixeles kamerával rendelkezik. A másik, idén piacra kerülő telefon, az SGH–E530 egy felső kategóriás, nők számára tervezett készülék, amely a legkorszerűbb szolgáltatásokon túl olyan kiegészítőket kínál, mint például a kalóriaszámító vagy a mértékegység-átváltó program. Szintén egyedi tulajdonságokkal ruházta fel a Samsung az SGH– E720 modellt. Ezzel a kicsi, könynyű, kamerás telefonnal a tulajdonos minden eddiginél könnyebben töltheti le kedvenc zeneszámait és hallgathatja meg a külső zenegombok segítségével.
Magyarországon tavaly mintegy 2,5 millió új mobiltelefont adtak el, ebből 300 ezer Samsung márkájú volt. A társaság telekommunikációs üzletága a magyar piacon a múlt évben 12 milliárd forint árbevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 8,9 milliárd forinttal. Az üzletág értékesítési vezetője, Kunos Balázs reményei szerint az idén 15-20 százalékra tudják növelni mobilpiaci részesedésüket a tavalyi 13 százalék után. A nagyvállalat továbbra sem vesz részt a versenyben a legolcsóbb készülékek piacán, jelenlétük erősítését a hatvan euró feletti készülékek esetében tervezik, végső céljuk, hogy e szegmensben piacvezetővé váljanak.
Fertőzött mobiltelefonok. Az év első negyedében tíz, célzottan mobilkészülékeket támadó kártékony kódot fedezett fel a Trend Micro információbiztonsági cég. Az új mobilvírusok intelligensebb fertőzési technikákat is bevetettek. Erre remek példa a Symbos Comwar. B, amely MMS-ben (Multimedia Messaging Service) terjedt. Ezt a szolgáltatást eredetileg csak képek, szöveg- és hangfájlok küldésére fejlesztették ki. Az internetes vírusokhoz hasonlóan a kártékony mobilkódoknál is még agresszívebb változatok feltűnése várható – jósolja az információbiztonsági cég. Különösen veszélyeztetettnek tűnik a bluetooth-felület (vezeték nélküli technológia), amely a legtöbb mobilkészülékben jelen van. Csak idő kérdése, és megjelenik az első kód, amely tönkreteszi a telefonkönyvet, más fájlokat, vagy akár az egész készüléket.