Megfordult a trend a hazai mélyépítőiparban a konceszsziós autópálya-építések miatt: már nemcsak a fővállalkozók külföldiek, hanem az építőmunkások is. Az M6-os autópálya Érd–Dunaújváros szakaszán – amelynek építésére egy német–osztrák érdekeltségű konzorcium kapott megbízást – értesüléseink szerint kétszáz, Németországból érkezett munkás dolgozik, és a kivitelezés lebonyolításával megbízott közkereseti társaság is inkább külföldi alkalmazottakat foglalkoztat. Ugyanakkor a nagyobb haszon reményében a hazai alvállalkozói szerződések megkötésekor igyekeznek minél alacsonyabb árat meghatározni. A konzorcium az alvállalkozóknak bizonyos esetekben – kivitelezési hiányosságra hivatkozva – 10–30 százalékkal fizetne kevesebbet, mint amit a felek szerződésben rögzítettek. Szakemberek szerint a hazai mélyépítőipar csődjét jelentheti, ha az állam a továbbiakban is kivonul az autópálya-építésből. Úgy tudjuk, az M6-os átadásának határidejével is problémák adódtak.
Bővebben a 13. oldalon

Sikertelen és buta emberekből csinál politikusokat Magyar Péter