Új motorok és hátrész a Hetesnek

A BMW felfrissítette minden idők legsikeresebb kék-fehér zászlóshajóját, a hetes sorozatot. Ennek alighanem az a fő oka, hogy az ősi ellenfél, a vadonatúj S osztályú Mercedes hamarosan teljes technokrata pompájában színre lép, akkor pedig újabb döntő összecsapásához érkezik a német csúcstechnológiás presztízsháború.

2005. 04. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bajorok látható sikerrel csinosították-finomították a hetes sok polémiát okozó formanyelvét: lendületesebb vonalú fényszórótestek és BMW-vesék, szűkebbre húzott hátsó szoknya sportosan kilógó kerekekkel (a 14 milliméterrel szélesebb hátsó nyomtávnak is köszönhetően), és egy hirtelen harmonikussá és egységessé varázsolt hátrész. Az utastérben és a műszerfalon következetesen mit sem változtattak, a még igényesebb anyagfelhasználás mellett azonban valamelyest átláthatóbb az iDrive eddig komplikált menüje. Két új gombot helyeztek el a CD-betöltőnyílás alatt, amellyel a rádiót AM-ről FM-re válthatjuk, vagy meghatározhatjuk a fedélzeti hi-fi üzemmódját (rádió, MP3-at is játszó CD vagy digitális adást is fogó tévé).
Ahogy a Bajor Motorgyárakhoz illik, az erőforrások átfésülése továbbra is biztosítja azok helyét a világ élvonalában. Itt is bemutatkozik az új 258 lóerős, háromliteres, soros hathengeres, benzines 730i, dízel párja a már ismert, de tovább erősített 730d (231 LE/520 Nm). Eddig minden második hetes a 4,4 literes, benzines V8-assal kelt el, amely ezentúl 4,8 literes és a 750i (367 LE/490 Nm) névre hallgat, a kisebbik nyolchengeres 735i-t pedig a kereken négyliteres 740i (306 LE/390 Nm) váltja. Lóerőben középmezőnyös (300 LE), nyomatékban (700 Nm) azonban toronymagasan első a 745d V8-as biturbó dízele. A V12-es 760i (445 LE/600 Nm) változatlan formában folytatja pályafutását.
A kategóriában egyedüliként a hetes rendelhető három különféle futóművel, és a spanyolországi bemutatón a normál és a sportos mellett a középutas kompromiszszumot képviselő Adaptive Drive-os 750i-ket terelgetve nem szabadulhatunk a gondolattól, hogy az autóipar manapság kevés magasabb szintű terméket képes felmutatni. A ráncfelvarrott heteseket hamarosan a magyar vásárlók is megismerhetik, mert az első darabok már április végén, azaz a napokban megérkeznek a márkakereskedésekbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.