Újabb szakértői egyeztetések kezdődnek a fuvarozók érdekképviseletei, valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) képviselői között az üzemanyagok adótartalmának csökkentéséről. A kormány elsősorban azért mutat hajlandóságot az újabb egyeztetésekre, illetve a gázolaj adótartalmának esetleges csökkentésére, mivel komoly bevételkiesés keletkezik a büdzsében, mert a fuvarozó vállalkozások, amelyek tehetik, a szomszédos országokban tankolnak. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára lapunknak elmondta: semmiképpen sem tartanák elfogadhatónak azokat a törekvéseket, hogy csak a nagyobb, illetve a nemzetközi vállalkozásoknak adna kedvezményt a kormány.
A Népszabadság szombaton közölte, hogy információi szerint a kormány tíz százalékkal, azaz literenként kilenc forinttal csökkentené a gázolaj jövedékiadó-tartalmát, de csak a nagyfogyasztók számára. Dittel Gábor hangsúlyozta: az érdekképviseletek továbbra is a jövedéki adó tízforintos csökkentését tartják elfogadhatónak, ami a 85 forintos szintet 75 forintra mérsékelné. Ebben az esetben a többletfogyasztás miatt a költségvetés bevételei is emelkednének, többek között azért, mert a gázolaj ára megegyezne a környező országokban (Ausztria, Szlovákia, Szlovénia) kapható üzemanyagokéval. A szakma álláspontja szerint a jövedéki adó ilyen mértékű csökkentése 200 millió liter többlet-gázolajfelhasználást jelentene évente. Az érdekképviseletek a tárgyalások megkezdésétől számított egyhetes időtartamon belül önmérsékletre szólítják fel tagjaikat, azaz mindenkinek a saját belátására bízzák, hogy külföldön tankolják-e meg teherautóikat. Abban az esetben viszont, ha nem sikerül megállapodni, félpályás útlezárásokkal is tiltakozhatnak a fuvarozók.
A hazai fuvarozó vállalkozások 80-85 százaléka mikro- és kis cég, így nekik sem mindegy, mennyibe kerül az üzemanyag. A vállalkozások átlagosan 2,8 teherautót tartanak fenn, ami annyit jelent: ha a hasonló méretű cégek versenyben akarnak maradni, mindenképpen csökkenteniük kell a költségeiket, ezt pedig elsősorban az üzemanyagárak mérséklésével lehet megvalósítani. A vállalkozások költségeinek ugyanis csaknem a felét az üzemanyag vétele teszi ki, az árak növekedéséből adódó többletkiadást pedig nem lehet a megrendelőkre hárítani.

Rubint Rella nyilatkozott a válásról – így látja most az életét