Több száz milliós megtakarítást remél a BKV a járatritkító-visszafejlesztő programtól, amely várhatóan ősszel folytatódik – közölte lapunkkal Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület forgalomszervezési munkacsoportjának vezetője. Elmondta, hogy a május 2-án életbe lépett menetrend szerint számos járat ritkábban jár a csúcsidőn kívüli időszakokban, illetve hét végén. – Vasárnap reggelenként a XIII. kerülettől Káposztásmegyerig közlekedő 14-es villamos 10 perc helyett 20 percenként, a pestszentlőrinci 36-os busz esténként 20 perc helyett 40 percenként indul, de számos más fővárosi járatot is érint a változás. Elfogadhatatlan, hogy a BKV önkényesen, a Fővárosi Közgyűlés által az év elején elfogadott úgynevezett paraméterkönyv módosítása nélkül intézkedett, s erről az utasokat sem tájékoztatták megfelelően – fűzte hozzá Vitézy Dávid.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes vizsgálatra kérte föl a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályát. Rakovszky János, a tömegközlekedési alosztály vezetője szerint az eljárás eddigi adatai alapján valószínűsíthető az engedély nélküli járatritkítás. Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke megerősítette: a legutóbbi döntés óta nem tárgyaltak a paraméterkönyv módosításáról.
– A BKV-nak a közszolgáltatási szerződés alapján meghatározott teljesítményt kell biztosítania, s ha valahol járatot ritkítanak, másutt sűríteni kell – szögezte le Vajda Pál.
Aba Botond, a BKV Rt. elnök-vezérigazgatója lapunk többszöri megkeresésére sem reagált. A társaság közleményében arra hivatkozott, hogy a módosításokat az utazási igények csökkenése indokolta, a változás mértéke nem éri el az összteljesítmény 0,1 százalékát, s az elmúlt két hétben csak kevés utas panaszkodott.
Visítva, röhögve vesznek búcsút David Pressman amerikai nagykövet-aktivistától a mémgyártók