A Nap-kelte semmibe vette a reklámidőt

2005. 05. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Másodfokon pert veszített a Magyar Televízió az Országos Rádió és Televízió Testülettel (ORTT) szemben a közelmúltban. A vita tárgya a Nap-kelte többszöri reklámidő-túllépése volt, amely miatt az ORTT 2003-ban százezer forintos bírsággal sújtotta a köztévét, és ezt a döntést a Fővárosi Ítélőtábla is jogszerűnek találta.
Úgy látszik, a Nap-kelténél nem egyedi esetről van szó, hiszen a műsor számos alkalommal lépte túl az utóbbi években törvényben meghatározott óránkénti hatperces reklámkeretet. Ennek ellenére az ORTT többször is engedékenynek bizonyult. Április elején például szabálytalan reklámmegjelenítésért a kiszabott 52 milliós büntetésből 37 milliót, tavaly márciusban pedig hetvenötszörös (!) reklámidő-túllépésért hétmillió forintot engedett el a testület.
Gyárfás Tamás, a Nap-kelte producere lapunknak elmondta: a műsor egészét tekintve nem sugároztak több reklámot, mint amennyi engedélyezett volt, de sajnos előfordultak csúszások, így az egyik órában néhány másodperccel rövidebb, a következőben néhány másodperccel hosszabb reklámblokk került adásba. – Többletbevételünk nem keletkezett, viszont a vendég – történetesen az Egyesült Államok budapesti nagykövete – befejezhette a mondatot. Ennek ellenére az ORTT igényeinek immár eleget teszünk, és zenével is jelezzük, hogy vége a riportnak; ha ez sem hat, inkább lekeverjük a beszélgetést, mint hogy ismét vétkezzünk – közölte Gyárfás Tamás.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.