A négy hónaposra tervezett program keretén belül a VW és az egyetem szakembereiből egy közös csoport áll fel, amelyben a járműtervezők mellett az orvostudomány és a pszichológia képviselői is helyet kapnak. A program pénzügyi oldalát az autógyártó állja, továbbá biztosít egy baleset-kutatási szakembert. Mindezeken felül a program rendelkezésére bocsátanak egy, a VW Shanghainál speciálisan átépített Tourant is.
A csoport szorosan együttműködik majd a helyi intézményekkel és hatóságokkal, s a balesetek helyszínén gyűjtenek adatot azok okairól, a féknyomokról, a járművekben keletkezett deformálódásokról és a következményekről. A vizsgálatok a járművek és az útviszonyok mellett a vezetők és a többi közlekedési résztvevő magatartására is kiterjednek majd. A cél, hogy meghatározzák egy hosszú távú balesetkutatás keretfeltételeit.
A közlekedési balesetek vizsgálata Németországban a Volkswagennél a kutatások alapvető részét képezi. Ehhez a területhez számos törésteszt és baleset-szimuláció tartozik. A vállalatnak van ugyan saját balesetkutató programja, amely már széles körű tapasztalatokat gyűjtött, ám a szakemberek szerint Kína gyorsan fejlődő forgalma a kutatást igazi kihívássá emeli.
A közlekedés biztonságossága a Volkswagennél Kínában mélyen gyökeredzik. Így például a 2008-as olimpiai játékokra készülve „Zöld olimpia, High-tech olimpia, Az emberek olimpiája” mottóval a pekingi olimpiai bizottsággal együtt hosszú távú programokat indítanak a közlekedésbiztonság javításának érdekében. Egy másik kezdeményezés, a „Volkswagen Experience” vezetéstechnikai program speciális kurzusain szakemberek mutatják be, hogyan lehet elkerülni, kezelni a veszélyhelyzeteket.

Alcaraz felrobbantotta a netet: a US Open bajnoknője igent mondott neki! + videó