Egyre nagyobb a bizonytalanság a MÁV Rt. motorvonattendere körül, így az eredménytől függően előfordulhat, hogy valamelyik pályázó ismét a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KD) vagy a bírósághoz fordul. A Bombardier és a Stadler – miután a KD megsemmisítette a márciusi eredményt – a végső ár benyújtása után megismerhette egymás ajánlatát. Ezt követően a Stadler közölte: versenytársa a komolytalan ajánlatával megsértette a pályázati eljárást, a közbeszerzési törvényt és a verseny tisztaságát. A MÁV ugyan megtiltotta a pályázóknak, hogy a június 1-jei eredményhirdetés előtt bármilyen adatot kiadjanak – ha ez megtörténik, akár ki is zárhatják őket –, értesüléseink szerint maga a pályázati feltételrendszer az oka annak, hogy ennyire körülményes a tender.
A pályázók ugyanis a megrendelés reményében és a lehetőségeket kihasználva úgy taktikáznak, ahogy tudnak. A MÁV ebben a fordulóban a vonatok árára, a karbantartási és üzemeltetési költségekre kért ajánlatot, amelyet külön-külön súlyszámokkal értékelnek. A cégek ennek megfelelően a minél magasabb pontszám elérésére törekednek, így ezek alapján jelentős előnyre tehetnek szert, függetlenül attól, hogy a szerződésben szereplő összköltség a MÁV számára magasabb lehet. A MÁV illetékese lapunkkal annyit közölt, hogy mindent a közbeszerzés szabályai és a KD elvárásai szerint bonyolítanak. Az elnök-vezérigazgató, Gaál Gyula holnap, még az eredményhirdetés előtt tájékoztatást kíván adni a tender körülményeiről.

Ilyet még nem láttunk: maguk a Tisza-hívők szedik ízekre Kulja Andrást