Mára ígéri a Közbeszerzési Döntőbizottság, hogy a motorvonattender ügyében tisztázódnak az álláspontok, azaz kiderül: a MÁV a Stadler–Ganz konzorciummal vagy a Bombardierrel köthet szerződést harminc elővárosi motorvonat szállítására, illetve karbantartására. A Közbeszerzési Döntőbizottság arról határozott, hogy még a mai napon tájékoztatja a három érintett felet az eddigi legnagyobb MÁV-megrendelés ügyében. A 130 milliárd forint értékű közbeszerzési tendert a svájci–magyar konzorcium nyerte meg – az eredményt egy év pályázati eljárást követően a MÁV Rt. március 18-án hirdette ki –, ám a Bombardier egyből megtámadta a döntést a döntőbizottságnál. A MÁV motorvonat-beszerzése elsősorban azért ennyire szoros, mert valamennyi járműgyártó cégnek óriási üzletet jelent a megbízás. A nyertes pályázó ugyanis nemcsak legyártja, hanem harminc évig karbantartja a motorvonatokat, ami az eddigi legnagyobb üzletet jelenti: egyrészt az ellentételezési ár miatt, másrészt a járműgyártó biztosan a hazai piac szereplője lesz. Továbbá a MÁV harminc plusz harminc motorvonatra írta ki a tendert, így a következő szériát is ugyanattól a gyártótól rendeli meg a vasúttársaság, amennyiben lehívja az opciót. Ennek pedig még a MÁV pénzügyi helyzetében – a motorvonat-beszerzést és a karbantartást teljes egészében hitelből valósítja meg a társaság – is igen nagy az esélye a meglevő járműpark műszaki állapota miatt. A MÁV tervei között ezen felül 2012-ig további kilencven motorvonat vásárlása szerepel.

Kiábrándultak, megalázva érzik magukat a Tisza listázott aktivistái