Bár korábban a benzinkutak és az utak lezárását, valamint a gázolaj-kiszállítás akadályozását is kilátásba helyezték az ágazat versenyképességéért küzdő fuvarozók, a NiT Hungary szombati közgyűlésén a tagok mindössze egy demonstrációs kamion útnak indításában állapodtak meg. A testület péntek este kapta meg a gazdasági tárcától azokat az elképzeléseket, melyek a kormány szerint alkalmasak lehetnek az ágazat versenyhelyzetének javítására. Dittel Gábor ügyvezető főtitkár ezeket ismertetve kihangsúlyozta: nem volt elég idejük alaposan áttanulmányozni az anyagot, az viszont már első olvasatra is kifogásolható, hogy a minisztérium javaslatcsomagja csupán az árufuvarozókat érinti, a személyszállító vállalkozásokról viszont megfeledkezik.
A régóta várt kedvezményprogram vázlatából kiderül, hogy a tárca foglalkozik ugyan a gázolaj jövedéki adójának csökkentésével – a fuvarozók tízforintos adócsökkentést szeretnének –, ám biztosan véghezvihető elképzelése egyelőre nincs. Dittel Gábor ismertetése szerint három forgatókönyvet vázoltak fel előttük. A kabinet először az Európai Bizottság engedélyét kéri az adócsökkentéshez, majd ha ez nem jár eredménnyel, a mezőgazdaságban már működő részleges adó-visszatérítés gyakorlatát próbálják meg átültetni erre a szektorra is. A harmadik lehetőséget értetlenséggel fogadták a fuvarozók, ez ugyanis valami olyasmit fontolgat, hogy csak a matricás autósztrádák mellett működő benzinkutak esetében csökkentsék a gázolaj jövedéki adóját az EU által meghatározott minimálszintre. A tárca javaslatai között szerepel ezeken túl a helyi iparűzési adó esetleges csökkentése – ezt az adófajtát a hírek szerint amúgy is megszüntetnék –, továbbá az adminisztrációs és egyéb terhek mérséklése.
Napirend szerint a munkajavaslatok ismertetése után a tagságnak kellett volna határoznia arról, kezdődjön-e fuvarosdemonstráció vagy sem, de a teremben lévők tanácstalanul kezelték a helyzetet. Végül az elnökség állt elő a demonstrációs kamion elindításának ötletével, ám ennek elfogadása sem ment simán. Többen is értetlenkedtek amiatt, hogy a lépést nem beszélik meg a NiT-tel együtt tárgyaló három másik fuvarozó érdekképviselettel, s néhányan ebben azt vélték felfedezni, hogy a kormány a klasszikus „oszd meg és uralkodj!” módszert alkalmazza ellenük.

Hídról ugrott az M3-asra egy autós: több kilométeres a torlódás az érintett szakaszon