Egyre reménytelenebbnek látszik, hogy az ágazat versenyképességéért küzdő fuvarozó vállalkozások elérhetik egyik leghangsúlyosabb céljukat, nevezetesen a gázolaj jövedéki adójának csökkentését. A gazdasági tárca munkaanyaga adóügyben háromféle elképzelést is megfogalmaz, de ezek egyike sem látszik könnyen kivitelezhetőnek. Az első verzió szerint a kormány Brüsszelben azt kezdeményezné, hogy speciálisan a fuvarozók számára csökkentsék le a gázolaj adószintjét. Ezzel kapcsolatban versenysemlegességi aggályok hangoztatása mellett több szakértő is úgy nyilatkozott lapunknak, hogy az Európai Bizottságon egy ilyen javaslat aligha mehet át. Korábban hasonló véleményt fogalmazott meg a Népszabadságnak nyilatkozva Kovács László, az Európai Unió vám- és adóügyi biztosa is. A második forgatókönyv, nevezetesen, hogy a fuvarozók a mezőgazdasági termelőkhöz hasonlóan visszaigényelhessék a gázolaj jövedéki adóját, a szakértők szerint már reálisabbnak tűnik, azonban nem biztos, hogy segít a külföldi konkurenciától szorongatott magyar vállalkozókon, egy ilyen kedvezménycsomagból ugyanis az EU szabályai szerint nem lehet kihagyni a többi uniós tagország fuvarozóit. Ezeknél sokkal egyértelműbb és egyszerűbben keresztülvihető megoldás lenne, ha a kormány mindenki számára lecsökkentené az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó mértékét az EU által elvárt minimálszintre.
A GKM javaslatai.