Elfogadta tegnap a fővárosi tulajdonosi bizottság MSZP– SZDSZ-es többsége a BKV Rt. 2004. évi beszámolóját és 2005-re szóló üzleti tervét annak ellenére, hogy kiderült: a május elején életbe léptetett járatritkítási intézkedéssel elvonta a Fővárosi Közgyűlés jogkö-rét – közölte lapunkkal Kupper András. A fideszes frakcióvezető szerint az üzleti tervben már korrigálták a teljesítménycsökkentést, azonban ilyenért másutt fegyelmi járna. Vajda Pál főpolgármester-helyettes elmondta: a városvezetés Aba Botond elnök-vezérigazgató prémiumának 20 százalékos csökkentését és az eredeti állapot azonnali visszaállítását írta elő.
Kupper azt is kifogásolta, hogy folytatódik a BKV eladósodása, és újabb 50 millió forintot költenek el a kettes metró felújításának kampányára. Vajda szerint viszont a társaság költséghatékonysága európai szintű, s egy elöregedett járműpark mellett nem lehet egy csapásra pótolni a hiányosságokat.
Demszky sürget. A kormánynak sürgősen be kell terjesztenie a 4-es metróról szóló törvény módosítását, amit, ha június végéig elfogad a parlament, s biztosítja a forrásokat, akkor egy ütemben épülhet meg a metró két szakasza, s mintegy 15 százalékkal olcsóbb lehet a beruházás – közölte Demszky Gábor főpolgármester, bemutatva a Baross téren a kettes metró épülő új kijáratát.
Interjú az 5. oldalon
A TEK fogja megteremteni a nyugati vezetők biztonságát a budapesti diplomáciai csúcson