Idén a MÁV Rt. vezetése 236,6 milliárd forint bevétel mellett 302,8 milliárd forint kiadást hagyott jóvá, a vasúttársaság mérleg szerinti vesztesége pedig 77,7 milliárd forint lesz. Információink szerint a MÁV eddigi legnagyobb hiányát nyolcmilliárd forinttal akarja csökkenteni, ám így is hetvenmilliárd forint alatt marad a társaság vesztesége. A hiány a kamatterhek emelkedéséből, illetve a személyszállítási és pályavasúti közszolgáltatás bevételekkel nem fedezett költségeiből adódik össze. Az állam ugyanis a megrendelt szolgáltatások után a teljes költséget nem téríti meg. Egyedül a személyszállító szerelvények közlekedtetése 52,4 milliárd forintos hiányt jelent a MÁV-nak: a 114,2 milliárd forint összbevételből 50,3 milliárd forintot folyósít az állam. Értesüléseink szerint ugyanakkor a Pénzügyminisztérium vezetői még nem írták alá az idei közszolgáltatói szerződést.
A MÁV személyszállító vonatai az idén 154 millió utast szállítanak, az árufuvarozási üzletág teljesítménye pedig 46,5 millió tonna lesz. Az áruszállításból egyébként – 71 milliárd forint árbevétel mellett – várhatóan 7,5 milliárd forint eredményt ér el a MÁV. A vasúttársaság ez évben 6,8 milliárd forintot költ saját forrásából hatékonyságot és a versenyképességet javító beruházásokra, a járműpark fejlesztését kizárólag hitelből valósítják meg. A MÁV-nál folyamatban van a 30+30 motorvonat pályázatának elbírálása, jövőre áll forgalomba tíz új Desiro dízel motorvonat, ezenkívül száz felújított vasúti kocsit vásárol a társaság a német vasúttól.
A motorvonattenderen részt vevő Bombardier a Fővárosi Bírósághoz fordul a Közbeszerzési Döntőbizottság határozata miatt, mivel elutasították azokat a kereseteket, amit versenytársa, a Stadler ellen nyújtott be – erősítették meg lapunknak a döntőbizottságnál. A MÁV-hoz hétfőn juttatják el a cégek a végleges árajánlatukat, a vasút június 1-jén hirdet eredményt.

A Szlovák Közegészségügyi Hivatal továbbra is zárva tartja a párkányi strandot, a helyiek fellázadtak