Háromszáznál kevesebb a kátyú ma a főváros főútvonalain – jelentette ki lapunknak tegnap Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes. Az utóbbi hetekben az eső, a napokban a hőség hátráltatta a munkát. Vasárnap például délelőtt tizenegytől délután ötig felfüggesztették a kátyúzást – tette hozzá. A politikus még a télen ígérte meg, hogy május végére kétszáz lyuk sem lesz a fővárosi tulajdonú utakon, ahol a becslések szerint naponta háromszázötvennel emelkedik a gödrök száma. – Vállalásom nem vonatkozik a kerületi utcákra, továbbá arra az öt útszakaszra, amelynek teljes felújítása egy hét múlva kezdődik. Az idén összességében 7,5 milliárd forintot költünk útfelújításokra, ebbe beletartoznak a forgalomtechnikai beruházások, így a burkolati jelek újrafestése is. A keretből 1,6 milliárd jut kátyúzásra, s az összeg szükség szerint növelhető – fogalmazott Vajda Pál. Több mint 80 kilométernyi szakaszon szőnyegaszfaltozást végeznek – tette hozzá. Azok az új utak azonban, amelyeknek élettartamát tizenöt-húsz évre becsülik, már egy-két év múlva kátyúsodnak. A főpolgármester-helyettes ezt azzal magyarázta, hogy Budapest óriási forgalmának terhelését a legmodernebb technikával sem tudják ellensúlyozni.
Derce Tamás, Újpest polgármestere korábban táblát helyeztetett ki több főútvonal elejére, amellyel arra figyelmeztetett, hogy az út fenntartására a fővárosnak adott pénzt az állam.
– A kátyúzás minőségét a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei rendszeresen ellenőrzik – mondta lapunknak Csanádi Csaba, a javítások jelentős részét végző Fővárosi Közterület-fenntartó Rt. illetékes igazgatója. A Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya közbeszerzési pályázatán két másik cég is nyert kátyúzási munkákat. Az igazgató úgy tudja, ez ideig nem volt panasz senkire sem.
A TEK fogja megteremteni a nyugati vezetők biztonságát a budapesti diplomáciai csúcson