Magyar lánc vezeti az élelmiszerpiacot

Munkatársunktól
2005. 05. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenöt és fél százalékos a Coop Hungary Rt. részesedése a hazai élelmiszer-kereskedelemben, beleértve a lánc saját boltjait és a vele szerződésben álló üzleteket is – ismertette tegnap a Coop Rt. tájékoztatóján a cég általános vezérigazgató-helyettese. Murányi László elmondta, hogy az elmúlt tíz évben a láncba szerveződő boltok száma eléri a 2600-at, amelyek ma 1500 településen találhatók meg. Ez idő alatt az üzletláncban megjelentek a nagyobb alapterületű boltok és a szupermarketek is, a bevétel pedig tavaly elérte a 355 milliárd forintot, ami az 1997-es bevételnek több mint kétszerese.
Murányi László sikertörténetként értékelte saját márkás termékeik piaci szereplését, amelyek megjelenése nagyban hozzájárultak versenyben maradásukhoz, így ma mintegy ötszáz saját márkás termékkel rendelkeznek, amelyek forgalma eléri a 27 milliárd forintot. Bartus Pál, a Coop Rt. elnök-vezérigazgatója ehhez hozzátette, hogy ez azért is örvendetes, mert beszállítóik nagy része a hazai kis- és középvállalkozói körből kerül ki.
Az elnök-vezérigazgató elmondta azt is, hogy a nemzetközileg is tapasztalható trendek mellett mindenképpen szeretnék megtartani azt a sajátosságukat, hogy „értenek magyarul”, azaz ismerik a termelők, a beszállítók és a vásárlók nyelvét is. Ezt bizonyítja, hogy annak ellenére, hogy náluk az úgynevezett kosárérték (az egy bevásárlásra eső összeg) nem olyan magas, mint a hipermarketekben, a vásárlások gyakoriságában mégis vezetik a piacot.
Az eseményen megjelent Pongorné Csákvári Marianna, a gazdasági tárca helyettes államtitkára, aki a készülő kereskedelmi törvényről beszélt. Kiemelte, hogy nehéz megtalálni az összhangot az érintettek között, illetve hogy nem elég megalkotni a jogszabályt, be is kell azt tartani. Az államtitkár asszony itt a fizetési határidők betartására és a beszerzési ár alatti értékesítés tilalmára utalt. Bartus Pál szintén szólt az egyeztetési nehézségekről, és sarkalatos pontként említette még a 24 órás nyitva tartás mellett a beszerzési ár alatti értékesítést, amely szerinte az élelmiszerek esetében megengedhetetlen.
A vezérigazgató jövőbeli terveikről elmondta: hamarosan átszervezik irányításukat, s végrehajtanak egy integrációt is – ami tulajdonképpen saját és egy másik kereskedelmi lánc egyesítését jelenti –, amivel jelentősen bővül a Coop-boltok száma.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.