Mától veszélyes a ferihegyi légtér?

Felkészületlenül vezeti be mától a légiirányításért felelős Hungarocontrol az új légtérszerkezetet. Az elsietett intézkedések miatt nem közlekednek teljes biztonságban a repülőgépek az úgynevezett közelkörzeti forgalomban Ferihegyen – közölte tegnap Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) elnöke.

Putsay Gábor
2005. 05. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Hungarocontrol az új rendszerben a gépek számára olyan útvonalat is kijelölt, amely a Magyar Honvédség által éleslőgyakorlatra fenntartott légtéren halad keresztül. Metes György szerint a Ferihegyi repülőtérről felszálló gépek nem érik el a biztonságos 3300 méteres magasságot, ami a honvédségi területek felett kötelező. Kifogásolja az MLSZSZ azt is, hogy mindössze két hónap alatt képezték ki a Hungarocontrolnál a légiirányítókat, a nagy többség mindössze másfél órás szimulációs képzésben részesült. Ennek ellenére – tette hozzá Metes – a fővárosi közelkörzeti légtérben a korábbinál rövidebb követési távolságban és egyszerre több gép közlekedhet.
A Hungarocontrol tájékoztatása szerint abban az esetben, ha a honvédség a lőteret használja, az irányítóknak a járműveket a lőtér légterét elkerülő útvonalra kell küldeniük. Hackl Mónika, a Hungarocontrol szóvivője közölte: az MLSZSZ által közölt másfél órás szimulációs gyakorlat helyett a módosításokkal leginkább érintett irányítók negyvenórás szimuláción vettek részt, a többiek pedig 5–10 órás szimulációs képzésben részesültek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.