A Hungarocontrol az új rendszerben a gépek számára olyan útvonalat is kijelölt, amely a Magyar Honvédség által éleslőgyakorlatra fenntartott légtéren halad keresztül. Metes György szerint a Ferihegyi repülőtérről felszálló gépek nem érik el a biztonságos 3300 méteres magasságot, ami a honvédségi területek felett kötelező. Kifogásolja az MLSZSZ azt is, hogy mindössze két hónap alatt képezték ki a Hungarocontrolnál a légiirányítókat, a nagy többség mindössze másfél órás szimulációs képzésben részesült. Ennek ellenére – tette hozzá Metes – a fővárosi közelkörzeti légtérben a korábbinál rövidebb követési távolságban és egyszerre több gép közlekedhet.
A Hungarocontrol tájékoztatása szerint abban az esetben, ha a honvédség a lőteret használja, az irányítóknak a járműveket a lőtér légterét elkerülő útvonalra kell küldeniük. Hackl Mónika, a Hungarocontrol szóvivője közölte: az MLSZSZ által közölt másfél órás szimulációs gyakorlat helyett a módosításokkal leginkább érintett irányítók negyvenórás szimuláción vettek részt, a többiek pedig 5–10 órás szimulációs képzésben részesültek.
Ezt még szoknunk kell: más csapat mezében tűnt fel a Real Madrid ikonja
