Demonstrációs bizottsággá alakította át hét végi közgyűlésén a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) érdekérvényesítő bizottságát. A döntés előtt a fuvarozók értékelték a kormányzat szakmai javaslatcsomagját, amely számos pontban figyelembe vette az egyesület megállapításait. Ugyanakkor az egyesület később kiadott – a távirati iroda által ismertetett – közleménye szerint felháborítónak találta, hogy a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) csak szakmai vezetői szinten, a Pénzügyminisztérium (PM) pedig egyáltalán nem képviseltette magát. Az MKFE szerint ez súlyos hibának minősül, hiszen a szakma válságos állapotára hivatkozva külön levélben kérték Kiss Péter kancelláriaminisztert, hogy kísérje figyelemmel a kormányzati résztvevők felkészülését a közgyűlésre. Azt, hogy ez mégsem így történt, az egyesület ellentétesnek tartja Gyurcsány Ferenc álláspontjával, aki szerint a kormány érdekelt a civil szervezetekkel folytatott párbeszédben, és komolyan számít azok véleményére.
Az MKFE küldöttközgyűlésén a résztvevők hangsúlyozták, hogy haladéktalan intézkedésekre van szükség a tisztességes piaci szereplők védelme és a versenyhelyzet érezhető mértékű javulása érdekében. Az MKFE országos küldöttközgyűlése a kormányzati válaszok elégtelensége miatt szombaton felfüggesztette munkáját. Legkésőbb június 15-ig várják a kabinet érdemi megoldásokat is tartalmazó ütemtervét. Ha ez nem érkezik meg, döntenek a szükséges demonstrációk elindításáról.
A GKM alapvetően egyetért a közúti fuvarozók követeléseivel, ám azokat nem tudja támogatni, amelyek a magyar gazdaságon belül kivételezett helyzetet jelentenének az ágazat számára – állapította meg Székely András, a GKM főosztályvezetője az MKFE országos küldöttközgyűlésén. A héten a GKM a fuvarozókkal kész folytatni a tárgyalásokat. A főosztályvezető azt is közölte, hogy a végső szó a Pénzügyminisztériumé.
Székely András kifejtette: végig kell gondolni, melyek azok a fuvarozói követelések, amelyek segítik a szakma fejlődését. Így például a gázolaj jövedékiadó-tartalmának csökkentésére van lehetőség, ám azt be kell jelenteni Brüsszelnek. A főosztályvezető ugyanakkor – többek között a hiányzó technikai feltételek miatt – elképzelhetetlennek tartja, hogy az autópályák menti üzemanyagkutaknál a fuvarozók az EU által minimumként meghatározott literenkénti 75 forintos jövedékiadó-tartalmú gázolajat tankolhassanak.

Szándékosan léphetett a szerelvény elé a mai vonatgázolás áldozata – részletek a tragédiáról