Piacot veszítenek a kis cégek

Szalkai Tamara
2005. 05. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem lesz nagy hipermarketdömping, piaci részesedésük nem haladja meg a huszonnyolc-harminc százalékot, bár jelenleg ez az arány huszonkét százalék körül mozog – tartalmazza egy 2010-es prognózis. Az előrejelzés nem jósol tömeges olcsósodást, mert a felmérések azt mutatják, hogy a vásárlóknak fontos a minőség és a megbízhatóság – hangzott el az ECE Projektmanagement Budapest Kft. tegnapi, a kiskereskedelem alakulásával foglalkozó konferenciáján.
Idén hazánkban a vásárlóerő az európai átlag hatvanegy százaléka, ami 2015-re valószínűleg eléri majd a hetvenegy százalékot. A háztartások fogyasztási kiadásaiból majdnem ötven százalék a kiskereskedelem részesedése, azonban a nem szervezett, önállóan próbálkozó vállalkozások egyre inkább teret veszítenek, hiszen a tendencia a láncosodás mellett szól. A bevásárlóközpontokban helyet kapott kis boltok forgalma nő, míg a magányos üzleteké fokozatosan csökken.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.