Nem lesz nagy hipermarketdömping, piaci részesedésük nem haladja meg a huszonnyolc-harminc százalékot, bár jelenleg ez az arány huszonkét százalék körül mozog – tartalmazza egy 2010-es prognózis. Az előrejelzés nem jósol tömeges olcsósodást, mert a felmérések azt mutatják, hogy a vásárlóknak fontos a minőség és a megbízhatóság – hangzott el az ECE Projektmanagement Budapest Kft. tegnapi, a kiskereskedelem alakulásával foglalkozó konferenciáján.
Idén hazánkban a vásárlóerő az európai átlag hatvanegy százaléka, ami 2015-re valószínűleg eléri majd a hetvenegy százalékot. A háztartások fogyasztási kiadásaiból majdnem ötven százalék a kiskereskedelem részesedése, azonban a nem szervezett, önállóan próbálkozó vállalkozások egyre inkább teret veszítenek, hiszen a tendencia a láncosodás mellett szól. A bevásárlóközpontokban helyet kapott kis boltok forgalma nő, míg a magányos üzleteké fokozatosan csökken.

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?