Tovább bomlik a lengyel kormány
Varsó. Lemondott a lengyel belügyminiszter, miután hírek terjedtek el a rendőrség körében országszerte tapasztalható korrupcióról. Egyelőre nem tudni, hogy Marek Belka kormányfő elfogadja-e Ryszard Kalisz lemondását, amely már a negyedik a kormányának tagjaiból. (MTI)
Amerikai–szudáni együttműködés?
Washington. Miután az amerikai központi hírszerző hivatal többször adott ki terroristagyanús foglyokat a nem éppen magas szintű emberi jogi normáiról híres Egyiptomnak, Szíriának, Jordániának, Marokkónak, Jemennek és Pakisztánnak vallatásra, a CIA most egy teljesen valószínűtlen partnerre is kiterjesztette ezt a gyakorlatot – írja a Jane’s hírszerzéssel foglalkozó folyóirata. Az Intelligence Digest szerint a legutóbb a darfúri krízis miatt nemzetközi feketelistára került szudáni rezsimmel is folytatnak ilyen együttműködést az amerikaiak. (Z. G.)
Kína visszalépett a találkozótól
Tokió. Kínai részről lemondták Vu Ji (Wu Yi) kínai miniszterelnök-helyettes és Koidzumi Dzsunicsiro japán kormányfő (képünkön) tegnapra tervezett találkozóját. A kínai miniszterelnök-helyettesnek „sürgős hivatali kötelessége miatt” vissza kell térnie Kínába – közölte újságírókkal Hoszoda Hirojuki, a japán kabinet főtitkára. Kína és Japán között több okból feszült a viszony az utóbbi időben, a múlt hónapban japánellenes zavargások is voltak Kínában. (MTI)
Venezuela fenyeget
Caracas. Venezuela megszakíthatja diplomáciai kapcsolatait az Egyesült Államokkal, ha Washington nem adja ki neki Luis Posada Carriles „terroristát” – jelentette ki vasárnapi tévényilatkozatában Hugo Chavez venezuelai elnök. Caracas azért követeli a kiadatást, hogy felelősségre vonhassa Posadát, aki a venezuelai vádhatóság szerint szervezője volt egy kubai utasszállító repülőgép 1976-ban történt felrobbantásának. (MTI)
Csatorna a sivatagban
Kairó. Az Akabai-öböltől a Holt-tengerig húzódó csatorna építésébe foghat Izrael és Jordánia. Az új vízi út egyiptomi aggodalmak szerint egy idő után csökkentheti a Szuezi-csatorna jelentőségét, mivel kellő kapacitás esetén megoldható lenne, hogy a Holt-tengerre érkezzenek a hajók, az árukat pedig vonattal szállítanák el a nagy földközi-tengeri kikötőkbe. A „két tenger csatornáját” már a kilencvenes években meg akarták építeni, ám az al-Wafd egyiptomi újság szerint most van meg hozzá a kellő tőke és a politikai akarat. (MN)

Újabb hatalmas drogfogás: azonnal letartóztattak három férfit