Igen nagy az érdeklődés Európa-szerte a svájci Bussangban előállított elővárosi motorvonatok iránt, ugyanis a vasúttársaságok egyre inkább a nagy teljesítményű és üzembiztos járműveket keresik – közölte lapunkkal Peter Spuhler, a Stadler Rail AG elnöke. A csoport egyik tagja, a Stadler Bussang mindeddig 133, négyrészes elővárosi motorvonat szállítására kötött szerződést. A Stadler a MÁV Rt. tenderét is a Flirt motorvonattal nyerte meg, ugyanakkor a második helyezett kanadai székhelyű Bombardier beadványára a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) megsemmisítette a tender végeredményét, egyben bírságot rótt ki az ajánlatkérő MÁV Rt. -re. A két pályázónak újból be kellett nyújtani az árajánlatokat, amiket május 18-án még módosíthatnak, a tervek szerint június 1-jén hirdet eredményt a MÁV. Ugyanakkor a KD a Bombardier valamennyi olyan keresetét elutasította, amiket a Stadlerrel szemben nyújtott be. Peter Spuhler lapunknak elmondta: megdöbbentőnek tartják a Bombardier hozzáállását, illetve azokat a beadványokat, amivel megpróbálták lejáratni versenytársukat a magyar bizottság előtt. Eddig nem volt jellemző a vasúti szektorban, hogy egy tenderen a nyilvánosságot is felhasználva, megalapozatlan vádakkal illesse versenytársát egy cég. A közelmúltban meghirdetett európai tenderekhez – ahol hét esetben a Flirt motorvonatok szállítására kaptak megbízást – hasonlóan, korrekt ajánlatot adtak a MÁV-nak.
A Flirt egy kétrészes villamos motorvonat továbbfejlesztett változata, utóbbiból 174 közlekedik az európai vasutak hálózatán. A svájci vasutak egy éve használják a Flirt motorvonatokat, a rendelkezésre állási szint 96 százalékos. Peter Spuhler közölte: a MÁV megrendelése esetén a járműveket Magyarországon és Svájcban szerelnék össze, a partner Ganz Transelektro Rt., illetve a karbantartás révén a hazai beszállítói arány meghaladná a negyvenszázalékos mértéket.

Sokkoló felvétel került elő a tragikus motorbalesetről – videó