Stadler: új szelek a vasúti piacon

Eddig nem volt jellemző a vasúti járműveket gyártó szektorban, hogy egy tenderen a nyilvánosságot is felhasználva, megalapozatlan vádakkal illesse a versenytársát egy cég – nyilatkozta lapunknak Peter Spuhler, a MÁV pályázatán részt vevő svájci Stadler elnöke, egyben tulajdonosa.

Putsay Gábor
2005. 05. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Igen nagy az érdeklődés Európa-szerte a svájci Bussangban előállított elővárosi motorvonatok iránt, ugyanis a vasúttársaságok egyre inkább a nagy teljesítményű és üzembiztos járműveket keresik – közölte lapunkkal Peter Spuhler, a Stadler Rail AG elnöke. A csoport egyik tagja, a Stadler Bussang mindeddig 133, négyrészes elővárosi motorvonat szállítására kötött szerződést. A Stadler a MÁV Rt. tenderét is a Flirt motorvonattal nyerte meg, ugyanakkor a második helyezett kanadai székhelyű Bombardier beadványára a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) megsemmisítette a tender végeredményét, egyben bírságot rótt ki az ajánlatkérő MÁV Rt. -re. A két pályázónak újból be kellett nyújtani az árajánlatokat, amiket május 18-án még módosíthatnak, a tervek szerint június 1-jén hirdet eredményt a MÁV. Ugyanakkor a KD a Bombardier valamennyi olyan keresetét elutasította, amiket a Stadlerrel szemben nyújtott be. Peter Spuhler lapunknak elmondta: megdöbbentőnek tartják a Bombardier hozzáállását, illetve azokat a beadványokat, amivel megpróbálták lejáratni versenytársukat a magyar bizottság előtt. Eddig nem volt jellemző a vasúti szektorban, hogy egy tenderen a nyilvánosságot is felhasználva, megalapozatlan vádakkal illesse versenytársát egy cég. A közelmúltban meghirdetett európai tenderekhez – ahol hét esetben a Flirt motorvonatok szállítására kaptak megbízást – hasonlóan, korrekt ajánlatot adtak a MÁV-nak.
A Flirt egy kétrészes villamos motorvonat továbbfejlesztett változata, utóbbiból 174 közlekedik az európai vasutak hálózatán. A svájci vasutak egy éve használják a Flirt motorvonatokat, a rendelkezésre állási szint 96 százalékos. Peter Spuhler közölte: a MÁV megrendelése esetén a járműveket Magyarországon és Svájcban szerelnék össze, a partner Ganz Transelektro Rt., illetve a karbantartás révén a hazai beszállítói arány meghaladná a negyvenszázalékos mértéket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.