Szanyi Cafeteriája

Nincs még egységes álláspontjuk az ágazat talpra állításáért küzdő fuvarozócégeknek a gazdasági tárca tegnapelőtt bejelentett programtervéről. Az egyik tárgyaló fél társelnöke elmondta: elkeseredettek a javaslat miatt.

Erdősi Csaba
2005. 05. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Információink szerint tegnap közös levélben fordultak a gazdasági tárcához a fuvarozókat képviselő szervezetek, melyben arról érdeklődtek, miként értelmezhető a gazdasági tárca szerdán ismertetett elképzelése az ágazat versenyhelyzetének visszaállítására. A Szanyi Tibor politikai államtitkár által bejelentett úgynevezett Cafeteria program május végére készülhet el. Erről egyelőre a tárgyaló felek is annyit tudnak, amennyit mindenki, aki követte a híradásokat, vagyis hogy a tárca egyebek mellett a fuvarozók terheinek csökkentésében gondolkodik – megvizsgálják, miként tudják érvényesíteni a fuvarozók, hogy a nyereségadó-alapból leírható az iparűzési adó fele –, s ágazati gázolajár alkalmazásában, autópályadíj-kedvezményben és a tisztességtelen piaci szereplők kiszűrésében. Az államtitkár bejelentette, hogy a fuvarozókat képviselő cégek nagyobbik része a legutóbbi tárgyaláson már úgy vélekedett, nincs értelme az üzemanyagár jövedéki adójával foglalkozni, mert van más mozgástér a fuvarozók versenyképességének javítására a gázolaj árának, illetve összetevőinek érintése nélkül is.
– Az elképzelésektől elkeseredettek vagyunk, s furcsálljuk, hogy a kormány kommunikációja megváltozott, vagyis csak a sajtóból értesülhettünk a gazdasági tárca terveiről – nyilatkozta lapunknak a témával kapcsolatban a tárgyalásokon korábban részt vevő NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Dittel Gábor kihangsúlyozta, hogy visszás dolog egy új csomagban olyan elemekkel jelentkezni, amelyek már léteznek, ilyen például a nyereségadó alapjának csökkentése vagy a tisztességtelen piaci szereplők kiszűrése. Kérdésünkre, miszerint a fuvarozók valóban letettek-e a gázolaj jövedékiadó-tartamának csökkentéséről, Dittel Gábor azt mondta, ez nem ilyen egyértelmű. – Szanyi Tibor államtitkár javaslatára az utolsó napon valóban nem tárgyaltunk a jövedéki adó kérdéséről, s ebbe mindannyian bele is mentünk, ez azonban csak arra a tárgyalási fordulóra vonatkozott.
Egyelőre nem tudni, mikor ülnek újra tárgyalóasztalhoz a felek. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a NiT korábban már bejelentette, hogy amennyiben május 17-ig nem jutnak elfogadható eredményre, akkor a tagság döntésétől függően akár közúti demonstrációkra, a töltőállomások bojkottjára is készek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.