Ismételten beadta árajánlatát tegnap a 30 plusz 30 motorvonat megrendeléséért versenyző Bombardier és a Stadler–Ganz konzorcium. Az újabb tárgyalási fordulókat követően várhatóan június 1-jén hirdet eredményt a MÁV Rt. A tendert eredetileg a Stadler–Ganz nyerte meg, ám a Bombardier beadványára a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) megsemmisítette a végeredményt, egyben bírságot rótt ki a MÁV-ra, mivel a tender utolsó szakaszában módosította a feltételeket.
Értesüléseink szerint a társaság vezetői tegnap a Stadler, illetve a Ganz Transelektro Rt. képviselőivel már tárgyalóasztalhoz ültek. A Bombardier illetékeseivel jövő héten kedden teszik meg ugyanezt. A tervek szerint május 18-án adhatnak a cégek végső ajánlatot négy témakörben: a 2006-ig szállítandó harminc jármű eladási árára, a harminc évre vonatkozó karbantartási és tisztítási költségekre, ezenfelül a karbantartó műhely megépítésére. Ugyanakkor a Bombardier jelezte a MÁV-nak, hogy a tiszta verseny érdekében további ajánlatait is fogadják be. A kanadai székhelyű társaság vezetői leginkább a MÁV válaszától teszik függővé a további részvételt. A cég azt sérelmezi, hogy véleményük szerint a MÁV számukra kedvezőtlenül bírálta el a járművek energiafelhasználására tett korábbi ajánlatokat. Dian József, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: megfelelő értékelés esetén a Bombardier pontszáma ebben a szegmensben megközelítette volna a Stadlerét, ami a végeredményt is befolyásolja. A Bombardier ilyen irányú keresetét a KD korábban elutasította, ugyanúgy, mint a Stadler motorvonatával kapcsolatos kifogásait.

Sokkoló felvétel került elő a tragikus motorbalesetről – videó