Összesen 77 millió euró öszszegben írt alá tegnap állami hitelszerződést Veres János pénzügyminiszter és Wolfgang Roth, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke. A kölcsön az európai uniós támogatásokhoz szükséges hazai források kiváltását szolgálja. A 25 éves futamidő és 7-8 éves türelmi idő mellett felvett hitelből 50 millió eurót az M0-s autópálya negyven kilométeres szakaszának megépítésére fordít a kormány, míg 27 millió euró vasútfejlesztésre jut. A Budapestet a román határral összekötő vasútvonal kivitelezési költségének nyolcvan százalékát az Európai Unió Kohéziós Alapjának vissza nem térítendő támogatásából fedezi a kormány, a most felvett hitelre a fennmaradó hányad finanszírozása miatt volt szükség.
Az EIB a fenti hiteleken túl százmillió euró összegben nyújt kölcsönt a diákhitelezés finanszírozására 15 éves futamidő és ötéves türelmi idő mellett. A kölcsön a 2005/2006-os őszi félévtől kezdődően biztosítja a Diákhitel Központ forrásigényének ötven százalékát a következő három évre.
A kormány ezen a héten már aláírt egy másik jelentős hitelmegállapodást is, kedden ugyanis a Magyar Fejlesztési Bank Rt. ötéves lejáratú, 200 millió euró hitelösszegről kötött szerződést a francia BNP Paribas és a Calyon pénzintézetekkel annak érdekében, hogy a kabinet finanszírozni tudja a Sikeres Magyarországért elnevezésű programját.
A most bejelentett újabb kölcsönök jól mutatják, hogy az új pénzügyminiszter sem képes a negatív költségvetési folyamatokat megállítani – fogalmazott Tállai András, az Országgyűlés számvevőszéki bizottságának elnöke, aki hangsúlyozta: a szocialista–szabad demokrata kormány politikáját változatlanul a folyamatos hitelfelvétel jellemzi, ez azonban nem más, mint a jövő elzálogosítása.

Szörnyű baleset: több darabra szakadt szét a BMW X5-ös