Közös megvalósíthatósági tanulmányt készít a MÁV Rt., valamint a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. a légikikötő és a Belváros közötti vasúti kapcsolat megteremtésére. A beruházás nagyrészt PPP formában, azaz magántőke bevonásával készülne el. Ugyanígy a PPP-t részesítené előnyben a vasúttársaság a Kelenföldi pályaudvar átalakításakor, valamint a Csorna és Porpác közötti, nyugat-dunántúli vasútvonal villamosításakor. Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese tegnap közölte: egyelőre csak tervekről van szó, a BA Rt.-vel a napokban írnak alá egy megállapodást a tanulmány elkészítésére. A gyorsvasúti kapcsolat megteremtése két részből állna, egyik esetben a MÁV meglévő hálózatát újítanák fel. Ehhez a beruházáshoz a MÁV uniós forrásokat használna fel: korszerűsítenék a vasúti pályát, s a Ferihegy I. terminál mellett egy új megállóhelyet hoznának létre. Külön projekt lenne a Ferihegy II. terminálokhoz vezető gyorsvasút megépítése, a MÁV tervei szerint a magánbefektető feladata lenne az új pályaszakasz létrehozása, valamint a járművek beszerzése és üzemeltetése. A vasúttársaság a projekt futamideje alatt – ami tizenöt-húsz év lenne – éves díjat fizetne, ami tartalmazná a beruházó által elvárt hasznot. A Budapest-Kelenföld pályaudvaron jelentős ingatlanfejlesztést tervez a MÁV, amely közvetlenül kapcsolódna a 4-es metró 2009. évi átadásához.

Deák Dániel: A Pride nem a szabadságról szól, hatalmas globalista hálózat áll mögötte