A MÁV is magántőkéből fejlesztene

Putsay Gábor
2005. 06. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közös megvalósíthatósági tanulmányt készít a MÁV Rt., valamint a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. a légikikötő és a Belváros közötti vasúti kapcsolat megteremtésére. A beruházás nagyrészt PPP formában, azaz magántőke bevonásával készülne el. Ugyanígy a PPP-t részesítené előnyben a vasúttársaság a Kelenföldi pályaudvar átalakításakor, valamint a Csorna és Porpác közötti, nyugat-dunántúli vasútvonal villamosításakor. Kozák Tamás, a MÁV Rt. stratégiai vezérigazgató-helyettese tegnap közölte: egyelőre csak tervekről van szó, a BA Rt.-vel a napokban írnak alá egy megállapodást a tanulmány elkészítésére. A gyorsvasúti kapcsolat megteremtése két részből állna, egyik esetben a MÁV meglévő hálózatát újítanák fel. Ehhez a beruházáshoz a MÁV uniós forrásokat használna fel: korszerűsítenék a vasúti pályát, s a Ferihegy I. terminál mellett egy új megállóhelyet hoznának létre. Külön projekt lenne a Ferihegy II. terminálokhoz vezető gyorsvasút megépítése, a MÁV tervei szerint a magánbefektető feladata lenne az új pályaszakasz létrehozása, valamint a járművek beszerzése és üzemeltetése. A vasúttársaság a projekt futamideje alatt – ami tizenöt-húsz év lenne – éves díjat fizetne, ami tartalmazná a beruházó által elvárt hasznot. A Budapest-Kelenföld pályaudvaron jelentős ingatlanfejlesztést tervez a MÁV, amely közvetlenül kapcsolódna a 4-es metró 2009. évi átadásához.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.