A Stadler vonata futott be

Putsay Gábor
2005. 06. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Érvénytelennek minősítette a MÁV Rt. igazgatósága a Bombardier ajánlatát, így a Stadler-Ganz szállíthatja az elővárosi forgalomra szánt harminc (később újabb harminc) motorvonatot. A Bombardier árajánlatában ugyanis az szerepelt, hogy férőhelyenként egy eurócentet költene évente a motorvonatok karbantartására, s ugyanezért az összegért vállalta volna a járművek tisztítását. Gaál Gyula, a MÁV Rt. elnök-vezérigazgatója a tender végeredményét értékelve közölte: a pályázó ezzel egyrészt nem tett eleget az előírt feltételeknek, másrészt ezek az árak nem biztosítják a valós költségeket. A pályázóknak a megismételt ártárgyaláson – miután a korábbi eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottság május 2-án megsemmisítette – a beszerzési árra, a karbantartási költségekre, a napi tisztításra, illetve a működtetéssel kapcsolatos egyéb költségekre kellett ajánlatot adniuk. A MÁV szerint a Bombardier az egy eurócentes ajánlatával a magasabb pontszám elérése érdekében a nagyobb súlyszámmal értékelt költségelemeket átcsoportosította az alacsonyabb súlypontszámmal értékelt költségsorokra. A cég ajánlata a korábbihoz képest összességében 20,4 százalékos árengedményt tartalmazott, a Stadler esetében az árcsökkentés mértéke 42,4 százalék volt. Értesüléseink szerint a járműveket és a harmincéves üzemeltetés összköltségét figyelembe véve a Stadler ötvenmillió euróval adott kedvezőbb ajánlatot. Szerződéskötés esetén a MÁV 36,15 milliárd forintért vásárolja meg a járműveket, a karbantartási költség pedig 66,2 milliárd forint.
Dian József, a Bombardier MÁV Kft. ügyvezetője lapunknak elmondta: meglepő a MÁV indoka, amivel elutasították ajánlatukat. A döntőbizottság ugyanis korábban azt erősítette meg, hogy kirívóan alacsony árajánlatra hivatkozva nem zárható ki pályázó. A további lépésekről akkor döntenek, amikor megkapják a MÁV-tól a hivatalos indoklást. Peter Spuhler, a Stadler tulajdonosa közölte: ez az eredmény több nemzetközi tenderhez hasonlóan bizonyítja a Flirt motorvonatok versenyképességét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.