Heteken belül felvásárolhatja az amerikai Wal-Mart Store Inc. óriáslánc a magyarországi Cora áruházláncot működtető Magyar Hipermarket Kft. üzlethálózatát – éledt fel újra a már többször napvilágra került értesülés a hazai kereskedelmi piacon. Sokak szerint e tranzakció előzménye lehet, hogy egy rotterdami székhelyű befektető a napokban valamivel több mint 35 százalékos, 1,463 milliárd forint névértékű üzletrészt szerzett a Cora anyacégében. A Wal-Marttal két éve leányvállalatot alapított hazánkban, ám e cégről nem sokat lehet hallani. Eddigi sikereik inkább az exportban mutatkoztak, számos magyar termék rajtuk keresztül jutott ki a cég nemzetközi hálózatába. Az adásvételről szerettük volna megkérdezni a magyarországi Cora képviselőit, ám nem tették lehetővé számunkra az illetékes elérését.
Szakértők szerint a 2003-ban közel 50 ezer milliárd forint forgalmat bonyolító Wal-Mart megérkezése hazánkba a verseny jelentős mértékű fokozódásával jár. Jövőbeli sikerüket meghatározza majd, hogy a magyar igényeket akarják kielégíteni, vagy az amerikai fogyasztói kultúrát és választékot akarják meghonosítani. Az arkansasi Bentonville-ből induló, világelsővé vált cég megjelenésével nem sok jóra számíthatnak a termelők, beszállítók, hiszen az óriásvállalat agresszív árpolitikát folytat. Sokan attól tartanak, hogy más cégekhez hasonlóan a Wal-Mart kínálatának jelentős részét nem hazánkból, hanem valamelyik másik uniós tagállamból szerzi majd be. A több mint 1,2 millió alkalmazottat foglalkoztató vállalatot többször megvádolták azzal, hogy kizsigereli és feketén dolgoztatja a munkásokat, tevékenysége miatt munkahelyek tízezrei, rengeteg kiskereskedés szűnt meg az Amerikai Egyesült Államokban. A cégvezetés szerint ezek rágalmak, ezért nemrég ellenkampányt indítottak.
Trump a földbe döngölte Von der Leyent
