Demonstráció előtt a fuvarozók

Nincs elmozdulás a fuvarozók és a szaktárca tárgyalásain. Bár a gazdasági tárca az érintettek petíciója nyomán összeállított egy teendői listát és a jogszabály-módosításokat, ám a fuvarozók nem engednek a gázolaj jövedéki adójának csökkentéséből.

Dénes Zoltán
2005. 06. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szombaton megtartott országos közgyűlésén nem tudta érdemben megvitatni a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a kormány megállapodástervezetét, mert azt csak a helyszínen, egy példányban nyújtotta át a szervezet vezetőinek Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára. A fuvarozók szerint a tárca az időhúzásra törekszik. Az egyesületi tagok egyértelművé tették, hogy többségük már a csőd szélére került, a rájuk hárított adó- és járulékterhek, és a vállalkozókat sújtó túlzott szabályozás miatt. Ha a tárca záros határidőn belül nem hoz döntést a terhek csökkentéséről, úgy akár spontán tüntetésekre is készek, amelyek során félpályás útlezárásokra lehet számítani.
Stefán Mihály, az MKFE elnökségi tagja kifejtette: a kormány nem nézheti végig érzéketlenül amint több tízezer munkahely megszűnik, és bizonyára a többmilliárdos adóbevételtől sem mondhat le. A küldöttgyűlésen elhangzott: a minisztériumhoz eljuttatott követelések után számtalan ellenőrzést kaptak a fuvarozók telephelyükön, közutakon, ugyanakkor soha nem látott mértékben emelkedett a gázolaj ára. Remélik, hogy ez csak véletlen egybeesés.
Szanyi Tibor a megállapodástervezet átadásakor ígéretet tett arra, hogy azt még júniusban aláírják, s a benne foglalt 34 pontos intézkedést még az idén, de legkésőbb 2006. január 1-jétől életbe léptetik. Mint mondta, a gázolaj jövedékiadó-tartalmának jelenlegi 85 forint/literes értékét nem lehet csökkenteni, mert az EU-rendelkezés szerint az nem lehet kevesebb, mint a 2003. január 1-jén az adott tagállamban érvényes adómérték. (Tavaly a kormány mégis meg tudta oldani, hogy egy bizonyos üzemanyagár felett úgy csökkenjen a kiskereskedelmi ár, hogy a végfelhasználók e szint alatt juthattak hozzá az üzemanyaghoz – a szerk.) Ismeretes, a kormány által május közepén átadott első, úgynevezett cafetéria-megállapodástervezetben még szerepelt a jövedéki adó csökkentésének lehetősége. Az MKFE arról döntött, hogy az egyesület tagjai szerdáig jelezhetik észrevételeiket a tervezettel kapcsolatban, s péntekig lezárják az egyeztetéseket a többi érdekképviselettel.



Benzinválságtanács Németországban. Sürgősen „benzin-csúcsértekezletet” kellene tartania a németországi autós szakmának, mert az üzemanyagok jelenlegi magas szintje az ágazat konjunktúráját veszélyezteti – nyilatkozta az Opelt tulajdonló General Motors főnöke, Carl-Peter Forster a Bildnek. A németországi Ford első számú embere, Bernd Mattes szerint pedig túl nagyok már az autósok terhei, minden módját meg kellene vizsgálni a költségcsökkentésnek. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.