Döntésre vár az AH magánosítása

Dénes Zoltán
2005. 06. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hat befektető jutott tovább az Antenna Hungária (AH) Rt. privatizációjának második fordulójára. Az első megméretés során négy jelentkező esett ki a cég hetvenöt százalék plusz egy részvényére kiírt magánosítási pályázatból – állítják az elemzők, pedig az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. még nem nyilatkozott erről.
Az ÁPV Rt. korábban is jelezte, hogy nem elsősorban az ár a mérvadó, hanem fontos az is, hogy szakmai befektető tulajdonába kerüljön az AH Rt. többségi tulajdona. Az ÁPV Rt. indokai között az szerepelt, hogy a többségi tulajdon megszerzésével párhuzamosan nyilvános vételi ajánlatra kötelezik a nyertes pályázót. Az eladási koncepcióval összhangban a legmagasabb árat kínáló (5120 forint/részvény) Warburg Pincus (WP) befektetési társaság nem került be a hatok listájába. A WP közel harminc százalékkal ajánlott magasabb árat, mint amit jelenleg a pesti tőzsdén kínálnak egy AH-papírért.
Az AH privatizációja néhány éve már napirenden van, a társaság tevékenységét letisztították, kiszervezték a profiljához szűken nem kötődő leányvállalatokat, de a napokban újabb AH-s cégek alakultak.
Kedden bejelentette a társaság vezérigazgatója, hogy a privatizáció ellenére bővíti tevékenységét, ennek során az idei év végére bevezetik a digitális műsorelosztó szolgáltatást Budapesten és vonzáskörzetében. Különös, hogy fejlesztés előtt értékesítenek egy céget, hiszen a beruházás befejeztével nő a társaság értéke, így magasabb áron lehetne eladni. Tegnapi hír, hogy az AH leányvállalata, az Antenna Multimédia Technológia és Tartalomszolgáltató Rt. beolvadt az Eduweb Távoktatási Rt.-be.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.