Drága pártkampány közpénzen

Több mint százmillió forintba kerül az a kormányzati show, amellyel a 100 lépés programját népszerűsítenék az országban. A közpénzen kinyomtatott szórólapokat MSZP-s aktivisták osztogatják majd. Kóka János gazdasági miniszter bejelentette: magántőke bevonásával gyorsítják fel az autópálya-építést.

Czirják Imre
2005. 06. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Százötvenmillió forint plusz áfába kerül hozzávetőlegesen a kormány országjáró kampánya – jelentette be tegnap László Boglár kormányszóvivő. A kormányzati show az összes megyére kiterjed, 160 településen ismertetik párhuzamosan a miniszterek és az államtitkárok a 100 lépés programját. László Boglár kérdésünkre nem cáfolta, hogy az MSZP is részt vesz a kampányban. Kifejtette: ez érthető, hiszen számos szocialista párttag is részt vesz a kormányzásban. Úgy tudjuk: az MSZP aktivistái készítik majd elő a helyszíneket, ahol a kormányzati pénzen készült szórólapokat is osztogatják majd. Halász János, a Fidesz szóvivője közpénzből történő kampányolásnak nevezte a bejelentést.

Eladó a Budapest Airport Rt.
A kormány egyetértett azzal, hogy befektetők vagy a befektetők jelentős részvételével létrehozott konzorcium számára értékesítsék a Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatból álló tulajdonrészét. Halász János erre úgy reagált: mintegy 30 milliárd forintért értékesíthetik az rt.-t, amely évi 10 millliárdot is termelhetne.

Könnyítés a fuvarozóknak.
A szóvivő elmondta azt is, hogy a gazdasági és a pénzügyi tárca vezetői holnap délután találkoznak a fuvarozók képviselőivel. A kormány szándéka, hogy megvédje a magyar piacot azokkal szemben, akik méltatlan eszközökkel kívánnak előnyre szert tenni. Tárgyalnak még a súlyadó kérdéséről, illetve arról, hogy az üzemanyag-forgalmazók milyen kedvezményeket adnak a szállítmányozóknak.


autópálya magántőkéből?
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter szerint a kormány felgyorsította az autópálya-programot a múlt héten, döntve a Nagykanizsa–Balatonkeresztúr, tegnap pedig a Szekszárd–Bóly, Bóly–Pécs szakaszok magántőke bevonásával történő megépítéséről. (Ezt a megoldást a Fidesz határozottan ellenzi.) A tervek szerint a szakaszok 2007-re készülnének el.
– Felszólítjuk Kóka Jánost, hogy tartsa be az érvényben lévő törvényeket, és ne engedje a Dél-Dunántúl kárára megváltoztatni a hosszú távú útfejlesztésekre vonatkozó törvényt – jelentette ki Koltai Tamás (Fidesz) Tolna megyei országgyűlési képviselő. Rámutatott: a tárca egy olyan javaslatot készített, amely szerint az elkövetkező húsz évben nem épülne meg a teljes M6-os autópálya és más tervezett utak sem.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.