Még nem zárult le a Malév privatizációs pályázatának értékelése annak ellenére, hogy április 12-én az ÁPV Rt. lapunknak úgy nyilatkozott: másfél – két hónap múlva derülhet ki, ki lesz a légicég új tulajdonosa, illetve elkel-e a társaság. S bár magyar részről cáfolják, hogy orosz vagy ukrán nemzetiségű vevője lehet a Malévnak, május 31-én a szibériai KrasAir légitársaság bejelentette: egyesülhet négy másik – a DAL, a Szamara, az Omszkavia és a Szibaviatransz – orosz légicéggel, s a tervezett holdingba bekerülhet a Malév is. Továbbá közölték: a magyar légitársaság megvételéről a KrasAir részvényesei tárgyalnak. A Magyar Nemzet úgy tudja, a közelmúltban hivatalos delegáció járt Kínában – Medgyessy Péter exminiszterelnök és Gönci János, a Malév Rt. vezérigazgatója részvételével –, hogy kérőt találjanak a magyar nemzeti légitársaságnak. Ám sem az AirChina, sem a Hainan Airlines nem állt kötélnek. Szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy ha nem uniós tagállamból kerül ki a Malév vevője, a magyar társaság elveszíti az EU-piaci pozícióit. Az egyik legnagyobb értékét a Malévnak ugyanis éppen a járatstruktúrája jelenti. A Malév az idén félmilliárdos veszteséggel, jövőre pedig nullszaldós eredménnyel számol.

Egyedül harcolt a lángokkal: így menekült meg a bajba jutott bácsi