Elveszíthetjük az uniós pozíciónkat

Hunyor Erna
2005. 06. 09. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Még nem zárult le a Malév privatizációs pályázatának értékelése annak ellenére, hogy április 12-én az ÁPV Rt. lapunknak úgy nyilatkozott: másfél – két hónap múlva derülhet ki, ki lesz a légicég új tulajdonosa, illetve elkel-e a társaság. S bár magyar részről cáfolják, hogy orosz vagy ukrán nemzetiségű vevője lehet a Malévnak, május 31-én a szibériai KrasAir légitársaság bejelentette: egyesülhet négy másik – a DAL, a Szamara, az Omszkavia és a Szibaviatransz – orosz légicéggel, s a tervezett holdingba bekerülhet a Malév is. Továbbá közölték: a magyar légitársaság megvételéről a KrasAir részvényesei tárgyalnak. A Magyar Nemzet úgy tudja, a közelmúltban hivatalos delegáció járt Kínában – Medgyessy Péter exminiszterelnök és Gönci János, a Malév Rt. vezérigazgatója részvételével –, hogy kérőt találjanak a magyar nemzeti légitársaságnak. Ám sem az AirChina, sem a Hainan Airlines nem állt kötélnek. Szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy ha nem uniós tagállamból kerül ki a Malév vevője, a magyar társaság elveszíti az EU-piaci pozícióit. Az egyik legnagyobb értékét a Malévnak ugyanis éppen a járatstruktúrája jelenti. A Malév az idén félmilliárdos veszteséggel, jövőre pedig nullszaldós eredménnyel számol.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.