Már a hirtelen jött májusi kánikulának is nagyon örültek a sörgyárak, mert egy-egy ilyen napon az átlagos sörmennyiség többszöröse fogyott és fogy majd a nyári hőségben a vendéglátóhelyek teraszain és az üzletek polcairól is. Mivel a gyártók egyöntetűen állítják, hogy a sörpiac legnagyobb „marketingese” az időjárás, abból is a tikkasztó hőséget jelentő, évről évre remélik, hogy az idei nyár is kedvez majd a sörfogyasztásnak. A gyártók igyekeznek mindenben a fogyasztók valós vagy vélt szokásaihoz igazodni, miközben az újdonságokon belül – mint például új sörök, esetleg márkák megjelenése – olyan apróságokra is figyelmet fordítanak, mint a palackok kialakítása, amelyre adott esetben egész kommunikációs hadjáratot is felépítenek, de hangsúlyozzák a visszaválthatóságot kis és nagy méretben, esetleg a visszazárhatóságot, amely a kényelmi szempontokat helyezi előtérbe. A figyelem teljesen kiterjed, mert minden ember talál magának sört, a gyárak kínosan ügyelnek arra, hogy a legolcsóbb kategóriában és a prémium szegmensben is jelen legyenek, gyakran több márkájukkal is, és a kisközérttől az elegáns vendéglátóhelyekig mindenhová eljussanak termékeik. Az erőfeszítések ellenére az összforgalom mégis stagnál, mert új szereplők és az importtermékek is megjelentek a piacon, és igencsak nő a saját márkás termékek részesedése is.
Fontos megjegyezni, hogy tavaly nemcsak az európai uniós csatlakozás, hanem a német környezetvédelmi törvény is hatott a magyar piacra. Németországban ugyanis a dobozos termékekre kivetett adók miatt szinte megállt az ilyen csomagolású termékek forgalma, és a gyártók ott maradtak a felesleges kapacitással. Nálunk a kedvező áraikkal piacra találtak, és mivel a vámok megszűntek, a német cégek pedig akár önköltségi áron kínálták a dobozos sört, megindult a környezetünk szempontjából igencsak hátrányos folyamat. A sikerben persze az is szerepet játszott, hogy szinte nincs még egy olyan ország, ahol akkora presztízse lenne a dobozos kiszerelési formának, mint hazánkban. Az idei első negyedév végére azonban a környezetvédelmi termékdíj bevezetése miatt Magyarországon is emelkedett a dobozos sörök ára, és úgy tűnik, ennek kedvező hatása van a viszszaváltható csomagolású termékekre. Érdekes tény azonban, hogy amikor üveges kiszerelésben vásárolnak a vevők, jobban preferálják a megszokott márkákat. Mindez látszik az értékesítési számokban is.

Karácsony Gergely szerint, ha nem tetszik a Pride, vidd el a gyereked máshova