Nem lát esélyt a fizetésképtelenné vált Rába-Motor Gyártó Kft. fennmaradására a társaság felszámolását végző cég ügyvezető igazgatója, azt azonban elképzelhetőnek tartja, hogy az üzem egyben maradhat. Megay Oktáv kérdésünkre elmondta, hogy a cég vagyontárgyai már az egyik hitelező bank tulajdonában vannak, így a pénzintézet terveitől függ, folyik-e majd ezeken tevékenység a jövőben.
A Rába Holdingból két esztendővel ezelőtt kivált, és főleg autóbuszmotorok felújításával foglalkozó társaság vezetői május végén kértek végelszámolási eljárást maguk ellen. Abban bíztak, hogy a társaság vagyona fedezni fogja a tartozásokat, azóta viszont kiderült, hogy a vagyon erre nem elegendő, így a végelszámolás felszámolássá változott. Az nem publikus, hogy a Rába-Motor mennyivel tartozik összesen, az azonban biztos, hogy a telephelyet bérbe adó egykori anyacég háromszázmillió forintot követel, s hogy a 170 alkalmazott a májusi fizetését már nem kapta meg. Sajtóinformációk szerint a társaság megrendelőinek is tartozik, mert anyagellátási problémák miatt nem tudta leszállítani a már kifizetett motorokat.
Néhány napja napvilágot látott egy sajtóhír, miszerint a Rába-Motor dollármilliókban mérhető moszkvai megrendelést kapott, de a felszámolás vezetője ezt az értesülést cáfolta.
Megay Oktáv közlése szerint megegyezésről szó sincs, és a cég csupán a tárgyalásokig jutott az orosz fővárosban futó Ikarusz buszok motorjainak átalakításáról. Egyéb források ugyanakkor tudni vélik: a szerződés megköttetett, de nem a Rába-Motorral, hanem egy erre a projektre frissiben alakult céggel.
Eljárás vagy privatizáció. A román állami vagyonkezelő (AVAS) újra meghirdeti a brassói traktorgyár, a Tractorul Brasov privatizálását, miután az olasz Landini céggel folytatott tárgyalások eredménytelenül zárultak. A kormány és a Nemzetközi Valutaalap megállapodása szerint még az idén be kell fejeznie a Tractorul Brasov eladását, ha ez nem sikerül, az év végéig fel kell számolnia a céget. A termelési folyamat néhány részét már privatizálták, ám a gyár helyzete rosszabbodott, mert visszaestek a megrendelések és nincs forgótőke a termelés finanszírozására. (Sz. Cs.)