Folytatódik a metrófelújítás

Mától folytatódik Budapesten a kettes metró felújítása, így a pálya átépítése miatt hetven napra, augusztus 19-ig lezárják a Deák Ferenc tér és a Stadionok közötti szakaszt. Ez idő alatt a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány tér állomásokat építik át. A BKV Rt. a várható nehézségeket pótlóbuszokkal, felszíni járatok meghosszabbításával, útvonalak átalakításával, buszsávok létrehozásával kívánja enyhíteni.

2005. 06. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Deák tér és a Stadionok közötti szakaszon az Örs vezér tere felé vezető vágányok felújításával folytatódik ma a kettes metró több éven át tartó felújítása. Tavaly nyáron az ellenkező irányú sínpárokat cserélték, illetve javították ki. Az augusztus 19-ig tartó munkálatok összesen 7,6 milliárd forintba kerülnek. A BKV Rt. tájékoztatása szerint a forgalom folyamatos szünetelése alatt 3,6 kilométer hoszszon az idén is rugalmas, zaj- és rezgéscsökkentő pályát fektetnek le. Három megállóhely, a Keleti pályaudvar, az Astoria és a Batthyány tér kap új arculatot.
A metró mától két szakaszon, a Stadionok és az Örs vezér tere, valamint a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között közlekedik, de a Batthyány téren nem áll meg, csak áthalad. Az alacsony padlós, klímával felszerelt metrópótló autóbuszok útvonala, megállóhelyei általában azonosak az előző évivel. Eltérésre csak a Baross téren kell számítani: a Deák Ferenc tér felé a Kerepesi úton a Festetics utcánál, míg a Stadionok felé a 80-as trolibusz eredeti végállomásánál lehet felszállni a buszokra. A várhatóan megnövekedő felszíni forgalmat egyebek közt a Kerepesi úton buszsáv, a Stadionoknál külön jelzőlámpaprogram segíti. A 4-es busz az Erzsébet térről fordul vissza. A 47-es és 49-es villamos végállomása ideiglenesen az Astoria lesz. Rákoskeresztúrról expresszjárat közlekedik a Blaha Lujza térig 161E jelzéssel, továbbá ide érkeznek meg a 144-es busz meghosszabbított járatai is. Az összevont 80–81-es trolibusz az Örs vezér tere és a Baross tér között szállít utasokat.
A lezárt aluljáró miatt a Batthyány tér és a Moszkva tér között állomáspótló autóbusz közlekedik, amely megáll a 39-es autóbusz megállóiban is. A szentendrei HÉV a június 25-én kezdődő felújításáig még a Batthyány térig jár. Minden második 11-es autóbusz a Moszkva térről indul, és oda is érkezik vissza. Módosították a 60-as autóbusz útvonalát is: az óbudai végállomásától a Margit hídon át a Nyugati pályaudvarig szállítja majd az utasokat. A BKV a munkálatok idején sűríti az 1-es, az 1A, a 2-es, a 4-es és a 6-os villamosok indulási idejét.



Kommunikációs zavar. Tarlós István, Óbuda-Békásmegyer polgármestere felháborodott azon, hogy a hét elején kezdődött útfelújításokról nem tudta tájékoztatni a lakosságot. Megtudtuk: a III. kerületi polgármesteri hivatal illetékeseivel a Városházán közölték, hogy az üggyel egy PR-cég foglalkozik, nem ők. A megadott telefonszámon jelentkezők arra hivatkozva titkolóztak, hogy holnap Demszky Gábor főpolgármester sajtótájékoztatót tart. Vajda Pál főpolgármester-helyettes nem érti a dolgot, mondván, az ütemterv már egy hete ismert, a média beszámolt róla, PR-cégről pedig még csak nem is hallott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.