Demszky Gábor főpolgármester 2002. április 24-i sajtótájékoztatóján, három nappal az országgyűlési választások után kijelentette: kizártnak tart bármiféle együttműködést a Fidesszel, mert az elmúlt négy évben éppen a Fidesz-kormány akadályozta diszkriminatív intézkedések sokaságával a főváros fejlődését. Demszky úgy vélte, egy új kormánnyal, az állammal és a hitelt biztosító Európai Beruházási Bankkal kötendő új szerződéstől számított öt év alatt valósulhat meg a négyes metró kivitelezése. Az MSZP–SZDSZ-es Medgyessy-kormány megalakulása óta viszont egy centiméternyi metró sem épült.
Az alábbi kronológiát az MTI– SAB adatai alapján készítettük.
2002. június 26. Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, valamint Demszky Gábor főpolgármester bejelentette: a Bosnyák térig meghosszabbítják a 4-es metró nyomvonalát.
2002. július 4. A Levegő Munkacsoport bejelentette: ellenzik a négyes metrót.
2002. november 14. Medgyessy Péter miniszterelnök szerint a kabinet a tavaszi ülésszakon benyújtja a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot, és az év második felében megindul a munka.
2003. május 14. Kormányszóvivő: igen a 4-es metróra. Demszky Gábor közölte: ha jövőre kiírják az új metrótendert, akkor négy-öt év múlva készülhet el a beruházás.
2003. június 23. Az Országgyűlés elfogadta a metrótörvényt, amelyben az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti szakasz megépítését támogatta.
2003. szeptember 4. Demszky Gábor szerint a hiányzó engedélyek miatt csúszik a metróépítés.
2003. november 11. A négyes metró megkapta a környezetvédelmi engedélyt.
2003. december 19. László Csaba pénzügyminiszter és Demszky Gábor megállapodást kötött a metróépítés finanszírozásáról.
2003. december 22. Szándéknyilatkozatot írt alá Medgyessy Péter és Demszky Gábor a négyes metró építéséről.
2004. január 14. Kormánydöntés a négyes metróról.
2004. január 19. Szerződéskötés az állam és a főváros között.
2004. május 26. Kormánydöntés a négyes metró továbbépítéséről a Bosnyák térig.
2004. június 30. A Fővárosi Bíróság elutasította a civil szervezetek metróügyben benyújtott keresetét.
2004. augusztus 30. A DBR Metro projektigazgatóság szerint egy évet csúszik a metróépítés.
2004. szeptember 30. Kiadták a négyes metró engedélyokiratát.
2005. március 6. Lezárták a Keleti pályaudvar előtti terület egy részét, ahol a kettes metró új kijárata épül.
2005. június 1. Kormánydöntés az együtemű metróépítésről.
Tegnap az is kiderült, öt pályázó tehet ajánlatot szeptember végéig arra, hogy milyen áron végezné el a 4-es metró alagútfúrását, s az ahhoz kapcsolódó feladatokat – közölte a BKV Rt. 4-es metró projektigazgatója. Gulyás László elmondta, hogy a tavaly decemberi tenderkiírást március közepéig 28 cég vette meg. A cégként, illetve konzorciumként jelentkező hét pályázó közül, a májusban meghoszszabbított értékelési határidő után hétfőn öt cég jutott tovább a második fordulóba. Egy japán vállalat egyedül, a másik négy pályázó konzorciumként jutott tovább. Két konzorciumban összesen három magyar alvállalkozó is megtalálható a többnyire német, francia pályázók mellett.
Kiderült, hogy felvette-e a vadkamera a medvét Bajótnál