Már jó ideje megy a huzavona a MÁV-motorvonatok beszerzésére és karbantartására kiírt pályázat körül. Immár másodszor – a Bombardier újbóli panaszának érdemi elbírálásáig – tiltotta meg
a Közbeszerzési Döntőbizottság, hogy a MÁV szerződést kössön a Stadler Bussnanggal – erősítették meg a hírt lapunknak a döntőbizottság titkárságán. A motorvonattenderen június 1-jén már másodszor hirdette ki a svájci Stadler Bussnang AG-t győztesnek a MÁV, ám a vesztes kanadai–német Bombardier most is fellebbezést nyújtott be a döntőbizottsághoz. A döntőbizottság titkárságán közölték: az előírások szerint június 2-től 30 napja van a bizottságnak a döntés meghozatalára, amely tíz nappal meghosszabbítható, ám lehetőség van arra is, hogy korábban hirdessenek ítéletet.
Így viszont egyre kétségesebb, hogy a vasúttársaság vállalásának megfelelően a jövő tavasszal valóban képes lesz-e forgalomba állítani új motorvonatokat. Az ügyben június 17-én tart a döntőbizottság nyilvános tárgyalást. A Közbeszerzési Döntőbizottság az MTI-nek a lépést azzal indokolta, hogy a Bombardier beadványa, illetve a rendelkezésére álló iratok szerint fennáll a közbeszerzés tisztasága megsértésének veszélye.
Dian József, a Bombardier ügyvezető igazgatója a lapunknak elmondta: a döntőbizottság nyilván azért döntött így, mert úgy látja, hogy a közpénzek védelme érdekében szükséges az általuk beadott jogorvoslati kérelem részletes kivizsgálása. Ugyanakkor a Stadler Bussnang AG közleményében tudatta, hogy megdöbbenéssel fogadja, de tudomásul veszi a bizottság legfrissebb döntését. A Bombardier annak ellenére fellebbezett, hogy a karbantartásra és takarításra adott egy eurócentes árajánlatával nyilvánvalóan megsértette a tenderkiírást, amely szerint az áraknak fedezniük kell a kiadásokat – állapította meg a cég. Úgy vélik, hogy a Bombardier beadványai és panaszai mögött időhúzás rejlik, amely gátolja a szerződés aláírását, veszélyezteti a motorvonatotok határidőn belüli szállítását.
A MÁV Rt. közleménye szerint a Bombardier mostani beadványában nem a tényleges elutasítás indokát nevezte meg. A vasúttársaság úgy véli, hogy összességében vizsgálva a Bombardier ajánlata több mint tízmilliárd forinttal drágább, mint a Stadleré.

Egyre gyanúsabbak a körülmények az óvodából eltűnt gyermek ügyében – vajon ki lehet a felelős?