Ismét kisiklott a motorvonattender

Újfent megtiltotta a Közbeszerzési Döntőbizottság a MÁV Rt.-nek az elővárosi motorvonatok beszerzéséről és karbantartásáról szóló szerződés megkötését.

Hunyor Erna
2005. 06. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már jó ideje megy a huzavona a MÁV-motorvonatok beszerzésére és karbantartására kiírt pályázat körül. Immár másodszor – a Bombardier újbóli panaszának érdemi elbírálásáig – tiltotta meg
a Közbeszerzési Döntőbizottság, hogy a MÁV szerződést kössön a Stadler Bussnanggal – erősítették meg a hírt lapunknak a döntőbizottság titkárságán. A motorvonattenderen június 1-jén már másodszor hirdette ki a svájci Stadler Bussnang AG-t győztesnek a MÁV, ám a vesztes kanadai–német Bombardier most is fellebbezést nyújtott be a döntőbizottsághoz. A döntőbizottság titkárságán közölték: az előírások szerint június 2-től 30 napja van a bizottságnak a döntés meghozatalára, amely tíz nappal meghosszabbítható, ám lehetőség van arra is, hogy korábban hirdessenek ítéletet.
Így viszont egyre kétségesebb, hogy a vasúttársaság vállalásának megfelelően a jövő tavasszal valóban képes lesz-e forgalomba állítani új motorvonatokat. Az ügyben június 17-én tart a döntőbizottság nyilvános tárgyalást. A Közbeszerzési Döntőbizottság az MTI-nek a lépést azzal indokolta, hogy a Bombardier beadványa, illetve a rendelkezésére álló iratok szerint fennáll a közbeszerzés tisztasága megsértésének veszélye.
Dian József, a Bombardier ügyvezető igazgatója a lapunknak elmondta: a döntőbizottság nyilván azért döntött így, mert úgy látja, hogy a közpénzek védelme érdekében szükséges az általuk beadott jogorvoslati kérelem részletes kivizsgálása. Ugyanakkor a Stadler Bussnang AG közleményében tudatta, hogy megdöbbenéssel fogadja, de tudomásul veszi a bizottság legfrissebb döntését. A Bombardier annak ellenére fellebbezett, hogy a karbantartásra és takarításra adott egy eurócentes árajánlatával nyilvánvalóan megsértette a tenderkiírást, amely szerint az áraknak fedezniük kell a kiadásokat – állapította meg a cég. Úgy vélik, hogy a Bombardier beadványai és panaszai mögött időhúzás rejlik, amely gátolja a szerződés aláírását, veszélyezteti a motorvonatotok határidőn belüli szállítását.
A MÁV Rt. közleménye szerint a Bombardier mostani beadványában nem a tényleges elutasítás indokát nevezte meg. A vasúttársaság úgy véli, hogy összességében vizsgálva a Bombardier ajánlata több mint tízmilliárd forinttal drágább, mint a Stadleré.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.