Jövő kedden lejár a BA Rt. részvényeinek értékesítésére kiírt pályázat határideje. A közelmúltban döntött a parlament arról, hogy a jelenleg még száz százalékban állami tulajdonban lévő cég részvényeinek 75 százaléka mínusz egy szavazat kerülhet magánkézbe.
Lapunk információi szerint javában zajlik a Malév Rt. egyes üzletágainak kiszervezése. Erről nyilatkozott múlt csütörtökön az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. is, amely lépéseket tett a BA Rt. és a Malév Rt. közötti viszony teljes körű rendezésére. Úgy tudjuk, a közeljövőben átadja a Malév az üzemanyag-üzletágát a BA Rt.-nek. A tervek szerint a Malév Rt. üzemanyag-szolgálatát kiszervezik a cégből egy kft.-be, majd átadják a BA Rt.-nek. Ezt követően a repülőteret üzemeltető társaság ötmilliárd forintot fizet a Malévnak, ezenfelül leírják a BA Rt.-vel szemben fennálló tartozást. Ismert, hogy 2,5–5 milliárd forinttal tartozik a Malév a BA Rt.-nek, ami az évek óta felhalmozott összeg reptérhasználati és az azzal összefüggő kiszolgálási díj különbözetéből tevődik össze. Az üzemanyag-üzletág átadása olyan monopóliumot jelent a BA Rt. számára, amely biztos piacot garantál a későbbi tulajdonosnak. A stratégiai jelleget mutatja, hogy a Malév Rt. most átkerülő üzemanyag-szolgálata több mint 90 százalékos piaci részesedéssel a legnagyobb üzemanyag-kiszolgáló Ferihegyen. Az üzletág a teljes Malév-flottát és a Ferihegyre üzemelő légitársaságok üzemanyag-felvételének 70 százalékát szolgálja ki. Amennyiben az üzemenyag-szolgálatot kft.-vé szervezik, és átadják a BA Rt.-nek, úgy a későbbi vevő öt-hat év utáni teljes megtérüléssel számolhat, azt követően pedig évente több milliárd forintos haszonra tehet szert. A kormány nem tud érdemi magyarázatot adni, hogy miért szükséges a nemzeti vagyon egyik legjövedelmezőbb elemét privatizálni. Ferihegy ugyanis harminc százalék körüli és folyamatosan növekvő haszonnal működik, földrajzi adottságából és bővülési lehetőségeiből adódóan a térség egyik legdinamikusabban fejlődő légikikötője: utasforgalma két év alatt 145, repülőgépforgalma 140, az üzemeltető társaság adózás előtti eredménye 254 százalékkal emelkedett.
A kormány a tőkebevonás lehetőségére hivatkozik a privatizáció indokaként, szakértők ugyanakkor rámutatnak: az üzemeltető cég dinamikus forgalommal és jelentős bevétellel dicsekedhet, hitelképessége biztosított, így megfelelő feltételekkel képes adott esetben fejlesztési forrásokat igénybe venni. Ferihegy igen nagy előnye, hogy a növekvő forgalmat képes kiszolgálni, ugyanis Nyugat-Európában a nagy repülőtereken területi okok miatt nincs lehetőség további bővítésre. Ellenzéki képviselők rámutatnak: a kormány az állam egyik biztos gazdasági támaszát választási kampánypénzzé alakítja, hogy a költségvetési hiány csökkentése mellett legyen elegendő forrás kedélyjavító látszatintézkedésekre.

Deák Dániel: A Pride nem a szabadságról szól, hatalmas globalista hálózat áll mögötte