Mintegy 10 milliárd forinttal kedvezőbb árajánlatot nyújtott be a Stadler AG a MÁV motorvonattenderének második fordulójában a Bombardierhez képest – közölte tegnapi sajtótájékoztatóján Dunai Péter, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. vezérigazgatója. A társaság a Stadler magyarországi partnereként vett részt a tenderen, melynek eredményét immár második alkalommal támadta meg a másik pályázó, a Bombardier. Az igazgató reményei szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság júliusra kihirdeti a végleges tendernyertest. A tájékoztatón kiderült: a Stadler a pályázat nyerteseként első körben egy leányvállalatot hozna létre Magyarországon, s egy üzemcsarnokot vásárolna meg a MÁV-tól, ahol a vonatok karbantartását végeznék. Dunai Péter lapunknak elmondta: a Stadler Flirt-vonatoknak jobbak a dinamikai mutatói, és mintegy 40 százalékkal alacsonyabb a vontatási energiafogyasztásuk, ezért sokkal gazdaságosabb az üzemeltetésük. Mint mondta, a két vonat közötti minőségbeli különbségek döntően kihatnak a karbantartási szükségletekre, illetve azok költségeire. Többek között – tette hozzá – ennek is köszönhető, hogy jelentősen jobb ajánlatot tudtak adni.

A Pride-hatás