Gulyás László, a budapesti 4-es metró megépítéséért felelős DBR Metró Iroda vezetője szakmai közönség előtt környezeti károkat okozónak titulálta a fővárosi villamosközlekedést, az Indexnek adott nyilatkozatában pedig kimondta: „a 4-es metrónak nem az agglomeráció kiszolgálása a feladata, hanem a túlzsúfolt belváros levegőhöz juttatása, a villamosok, buszok kiváltása. Mindezt nehezményezte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet közleményében megállapította, hogy a kijelentések nyilvánvaló tévkoncepciókon alapulnak. – A belváros az autók miatt zsúfolt, ezért olyan fejlesztésre van szükség, amely az egyéni közlekedéstől tud utasokat vonzani a közösségi közlekedéshez. Nem villamospótló metró kell, hanem a külvárosokat, az agglomerációt színvonalasan kiszolgáló metró – vélekedtek. A VEKE úgy látja: a villamosirtás szándéka végigkíséri a DBR iroda tevékenységét. Az M4 megvalósíthatósági tanulmányában például a mai napig a kiskörúti villamosok megszüntetése szerepel, dacára az ezzel ellentétes közgyűlési döntésnek. Közismert, hogy korábban, a kettes és hármas metróvonal építésekor megszüntették a belvárosi felszíni villamoshálózat nagy részét, nagyban hozzájárulva ezzel a mai kaotikus közlekedési helyzethez. Mára a városvezetők többsége belátta: hibás volt ez az elképzelés, az akkori tervezők viszont még ma is fontos pozíciókat látnak el, s nem tágítanak a nézeteiktől.

Megint halálra gázolt egy embert egy vonat