Még mindig a villamosok leállítása a téma

Munkatársunktól
2005. 06. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gulyás László, a budapesti 4-es metró megépítéséért felelős DBR Metró Iroda vezetője szakmai közönség előtt környezeti károkat okozónak titulálta a fővárosi villamosközlekedést, az Indexnek adott nyilatkozatában pedig kimondta: „a 4-es metrónak nem az agglomeráció kiszolgálása a feladata, hanem a túlzsúfolt belváros levegőhöz juttatása, a villamosok, buszok kiváltása. Mindezt nehezményezte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). A szervezet közleményében megállapította, hogy a kijelentések nyilvánvaló tévkoncepciókon alapulnak. – A belváros az autók miatt zsúfolt, ezért olyan fejlesztésre van szükség, amely az egyéni közlekedéstől tud utasokat vonzani a közösségi közlekedéshez. Nem villamospótló metró kell, hanem a külvárosokat, az agglomerációt színvonalasan kiszolgáló metró – vélekedtek. A VEKE úgy látja: a villamosirtás szándéka végigkíséri a DBR iroda tevékenységét. Az M4 megvalósíthatósági tanulmányában például a mai napig a kiskörúti villamosok megszüntetése szerepel, dacára az ezzel ellentétes közgyűlési döntésnek. Közismert, hogy korábban, a kettes és hármas metróvonal építésekor megszüntették a belvárosi felszíni villamoshálózat nagy részét, nagyban hozzájárulva ezzel a mai kaotikus közlekedési helyzethez. Mára a városvezetők többsége belátta: hibás volt ez az elképzelés, az akkori tervezők viszont még ma is fontos pozíciókat látnak el, s nem tágítanak a nézeteiktől.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.