Elengedhetetlen lenne a hazai közúti fuvarozók versenyképességének javítása érdekében a jövedéki adók csökkentése, azonban a kormány csak beszél az adócsökkentésről, amikor pedig igazán szükség lenne az érdemi cselekvésre, a változtatásoktól mereven elzárkózik – közölte tegnap Fónagy János. A Fidesz országgyűlési képviselője kifogásolja azt is, hogy harmadik hónapja hitegeti a kormány a fuvarozókat, ám a legkézenfekvőbb megoldással még nem állt elő. Nem igaz az – tette hozzá Fónagy –, hogy a gázolaj jövedéki adójának csökkentése miatt az állam jelentős bevételtől esne el, ugyanis a forgalom emelkedése a csökkenést kiegyenlítené, mint ahogy ezt külföldi és hazai példák egyaránt bizonyítják. Ténylegesen azért csökkennek az állam bevételei, mivel több tíz milliárd forintra tehető az a forgalom, amit a fuvarozók nem az országban bonyolítanak le. A vállalkozók ugyanis, akik tehetik, a szomszédos országokban tankolják meg a tehergépjárműveiket. A volt közlekedési miniszter elmondta: miközben a kormány azzal hitegeti a közvéleményt, hogy a vállalkozók versenypozícióját igyekszik javítani, a magyar piacról egyre inkább kiszorulnak a fuvarozó vállalkozások, ugyanis a külföldiek a kedvezőbb adózási feltételek és az olcsóbb üzemanyagok miatt jobb ajánlatokat adnak a megrendelőknek. Kormányzati beavatkozásra lenne szükség a közúti fuvarozó vállalkozások terheinek csökkentése érdekében – hangsúlyozta a parlament gazdasági bizottságának alelnöke.
A kőolaj árára és a finomítók működésére nincs ugyan ráhatással a kormány, a jövedéki adó mértékének alakításához azonban megfelelő hatáskörrel rendelkezik. Fónagy közölte: összefüggés lehet a fuvarozókat hátrányosan érintő merev elzárkózás, illetve a Mol Rt. maradék állami részvényeinek eladása között. A kormány ugyanis az államháztartási hiány csökkentése érdekében jelentős bevételt remél a Mol állami tulajdonának eladásával, ebben az esetben viszont kedvezőtlen lenne az esetleges állami beavatkozás az üzemanyagpiacon.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) holnap folytatja május 28-án felfüggesztett országos küldöttközgyűlését. Ez dönti el, szükség lesz-e a jelenleginél keményebb érdekérvényesítésre a tárgyalások folytatása mellett. A fuvarozói érdekképviseletek (MKFE, FUVOSZ, NiT Hungary) közösen juttatták el a kormánynak korábban azt a harmincpontos javaslatot, ami a közúti fuvarozók versenyképességét segítené elő.

Jogerős Karácsony Gergely pride-parádéjának betiltása