Több módosító indítványt is benyújtottak ellenzéki képviselők a légi közlekedési törvényhez annak érdekében, hogy megakadályozzák a privatizációs törvény mellékletének megváltozását és azt, hogy a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt.-t száz százalékban magánosíthassák. Ezeket a módosító indítványokat azonban a kormánypárti képviselők leszavazták. Azt tehát, hogy a privatizációs törvény maradjon úgy, ahogy van, s a BA Rt. 25 százalék plusz egy szavazatnyi tulajdonrésze továbbra is az állam kezében legyen.
Márton Attila fideszes országgyűlési képviselő kifejtette: felháborítónak tartja a kormányzati szándékot, mert világossá vált, hogy a BA Rt. esetében is azt az ország érdekeivel ellentétes politikát kívánja folytatni, amit a Horn-kormány idején az energiaszolgáltatók ügyében tett. Akkor is stratégiai jelentőségű üzletágakat adtak száz százalékban külföldi magánkézbe, s láthatjuk, mi lett az eredménye. Márton úgy vélte: ez esetben is egy monopolhelyzetben lévő céget akarnak elherdálni. Ráadásul olyat, amelyik eredményesen és hatalmas nyereséggel működik. Ám ez az állapot hamarosan megszűnik, hiszen a hibás gazdaságpolitikából adódó költségvetési éhséget azonnali bevételekből kívánja csillapítani a kormány. Mint mondta, bár korábban is azt hangoztatták, hogy az eladásból származó bevételek a halaszthatatlan hazai fejlesztésekhez szükségesek, ám ennek ellentmondani látszik például a Postabank eladása. Azt a tranzakciót azzal indokolták, hogy a pénz az autópálya-építésekhez kell, ám máig nem tudni, mi lett a 101 milliárd forintos vételár sorsa. Márton szerint jó volna, ha a kormány szemügyre venné külföldön az eredményesen működő repülőtereket. Így tapasztalhatná, hogy a szükséges fejlesztéseket saját bevételből, uniós fejlesztési forrásból és fejlesztési bankok hiteleiből mindenhol meg tudták oldani.
Keretmegállapodás készül. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatósága tegnap lépéseket tett a BA Rt. és a Malév Rt. egymással fennálló viszonyainak teljes körű rendezésére – közölte az ÁPV Rt. A valójában mindkét cég eladását megkönnyítő majdani szerződés a Ferihegyi repülőtér használatát szabályozza. Az ÁPV Rt. ezért áttekintette a repülőtér üzemanyag-kiszolgálási tevékenységét, a 2A terminál használati rendszerét, az ingatlanbérleti kérdéseket, valamint a különböző kiszolgálási, használati díjakat.

Századvég: Az egészségügyi dolgozók elégedettek a bérezésükkel, és Magyarországon képzelik el a jövőt