Nincs sok idő a megegyezésre

Ha rövidesen nem születik megállapodás a kormány és a fuvarozók között, utóbbiak a jelenlegi jogszabály kiskapuját kihasználva demonstrálni fognak. Tegnap az érdekvédők eljuttatták a kormány versenyképesség-javító elképzeléseire készült válaszukat a közlekedési tárca vezetésének.

Munkatársunktól
2005. 06. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átadták a közúti közlekedési szolgáltatókat tömörítő szakmai érdekképviseletek válaszukat a kormány versenyképesség-javító, 34 pontos korábbi javaslatcsomagjára. A dokumentumot Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára vette át, miután a szervezetek demonstrációs kamionja megérkezett a Parlament elé. Galambos István, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) társelnöke kiemelte, hogy a gázolaj ára a régióban a termelői árrés, a magas áfa és jövedéki adó miatt a legmagasabb, ez pedig jelentős versenyhátrányt okoz a fuvarozóknak. Rajnai Zoltán, az MKFE elnökségi tagja kifejtette: a problémák oka, hogy sem az uniós csatlakozás előtt, sem azután senki nem foglalkozott azzal, hogy esélyegyenlőséget teremtsen a magyar és a külföldi fuvarozók között.
Példaként hozta fel, hogy amíg szabálysértés miatt egy magyar járművezetőt százezer forintra büntetnek, addig a külföldi csupán tízezerrel megússza, ráadásul általában még azt sem fizeti be. Hiba, hogy a büntetési gyakorlat az uniós tagállamokkal nem a viszonosság elvén működik. Továbbá az sem elfogadható, hogy a külföldi – műszakilag rossz állapotú, leginkább kelet felől érkező – járműveket nem lehet magyar műhelybe kényszeríteni az esetlegesen felmerülő hiba elhárítása céljából.
Az elképzelésekre ma fog egyoldalas rövid választ adni a minisztérium, amely részletezi a rövid, közép- és hosszú távon megvalósítható intézkedések naptári ütemezését. Bővebben pedig szombaton, az MKFE küldöttközgyűlésén fejtik ki a szakminisztérium álláspontját. Információink szerint ha rövidesen nem születik megállapodás a kormány és a fuvarozók között, utóbbiak közül többen is a jelenlegi jogszabály hibáit kihasználva demonstrálni fognak. Ugyanis a járművezetőknek négy és fél óra vezetés után kötelezően meg kell(ene) állniuk pihenni. Ezt azonban eddig nem tartották be. Most a jogszabály hibáját kihasználva azt tervezik, e határidő letelte pillanatában ott parkolnak le, ahol éppen vannak, akár a fő- és nagy forgalmú utakon.
Eközben tovább drágul a benzin és a gázolaj. Előbbiért literenként kettő, utóbbiért négy forinttal kell többet fizetni a mai naptól. Ismeretes, június elsején a benzin ára 2, a gázolajé 3 forinttal emelkedett, múlt hét szerdán 4 és 6 forint volt a drágulás mértéke. A Mol a közelmúltban kijelentette, hogy a világpiaci árhoz igazodva 10-15 forinttal magasabb ár lenne indokolt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.