Átadták a közúti közlekedési szolgáltatókat tömörítő szakmai érdekképviseletek válaszukat a kormány versenyképesség-javító, 34 pontos korábbi javaslatcsomagjára. A dokumentumot Szanyi Tibor, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium politikai államtitkára vette át, miután a szervezetek demonstrációs kamionja megérkezett a Parlament elé. Galambos István, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) társelnöke kiemelte, hogy a gázolaj ára a régióban a termelői árrés, a magas áfa és jövedéki adó miatt a legmagasabb, ez pedig jelentős versenyhátrányt okoz a fuvarozóknak. Rajnai Zoltán, az MKFE elnökségi tagja kifejtette: a problémák oka, hogy sem az uniós csatlakozás előtt, sem azután senki nem foglalkozott azzal, hogy esélyegyenlőséget teremtsen a magyar és a külföldi fuvarozók között.
Példaként hozta fel, hogy amíg szabálysértés miatt egy magyar járművezetőt százezer forintra büntetnek, addig a külföldi csupán tízezerrel megússza, ráadásul általában még azt sem fizeti be. Hiba, hogy a büntetési gyakorlat az uniós tagállamokkal nem a viszonosság elvén működik. Továbbá az sem elfogadható, hogy a külföldi – műszakilag rossz állapotú, leginkább kelet felől érkező – járműveket nem lehet magyar műhelybe kényszeríteni az esetlegesen felmerülő hiba elhárítása céljából.
Az elképzelésekre ma fog egyoldalas rövid választ adni a minisztérium, amely részletezi a rövid, közép- és hosszú távon megvalósítható intézkedések naptári ütemezését. Bővebben pedig szombaton, az MKFE küldöttközgyűlésén fejtik ki a szakminisztérium álláspontját. Információink szerint ha rövidesen nem születik megállapodás a kormány és a fuvarozók között, utóbbiak közül többen is a jelenlegi jogszabály hibáit kihasználva demonstrálni fognak. Ugyanis a járművezetőknek négy és fél óra vezetés után kötelezően meg kell(ene) állniuk pihenni. Ezt azonban eddig nem tartották be. Most a jogszabály hibáját kihasználva azt tervezik, e határidő letelte pillanatában ott parkolnak le, ahol éppen vannak, akár a fő- és nagy forgalmú utakon.
Eközben tovább drágul a benzin és a gázolaj. Előbbiért literenként kettő, utóbbiért négy forinttal kell többet fizetni a mai naptól. Ismeretes, június elsején a benzin ára 2, a gázolajé 3 forinttal emelkedett, múlt hét szerdán 4 és 6 forint volt a drágulás mértéke. A Mol a közelmúltban kijelentette, hogy a világpiaci árhoz igazodva 10-15 forinttal magasabb ár lenne indokolt.

Játszóterek mellett vonul el az illegális Pride